شما اینجا هستید

اخبار » صادرات ۹۳۲ تن تخم مرغ از خراسان جنوبی به افغانستان

بیرجند – مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صادرات ۹۳۲ تن تخم مرغ به افغانستان در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش انتهاج، محمد اصغر زاده با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری دو هزار قطعه پرنده زینتی، کبک، به پاکستان صادر شده است، گفت : طی این مدت ۹۳۲ تن تخم مرغ در قالب ۵۲ مجوز به کشور افغانستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۲۵۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی صادر شده است، اظهار کرد: صادرات ۸۵۰ قطعه جوجه یک روزه شترمرغ از دیگر اقدامات انجام شده در هشت ماهه سال جاری بوده است.

وی افزود: این محموله های صادراتی ۶۳۶ هزار و ۹۰۱ دلار برای خراسان جنوبی ارز آوری داشته است.

اصغر زاده با اشاره به فرا رسیدن روزهای سرد سال تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل زایمان دام ها، از دامداران خواستاریم در مواد خوراکی دام ها از مواد معدنی و ویتامین مورد نیاز استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به سرد بودن روزهای زمستانی و نگهداری دام ها در کنار منزل، از دامداران خواستاریم نسبت به سم پاشی و ضد عفونی محل نگهداری دام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه بیماری مشترک بین دام و انسان در استان وجود ندارد، گفت: با توجه به هم مرز بودن خراسان جنوبی با کشور افغانستان، همواره آموزش های بهداشتی به دامداران ارائه می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان