شما اینجا هستید

اجتماعی » شهروندان اسفراینی از سفرهای غیرضروری شهری و بین شهری خودداری کنند

اسفراین – فرماندار اسفراین از مردم خواست توصیه‌های پزشکی را جدی گرفته و از انجام سفر‌های غیرضروری شهری و بین شهری خودداری کنند تا دوره زمانی توقف ویروس کرونا در کشور کوتاه‌تر شود و شهروندان عزیز بتوانند هرچه سریع‌تر به زندگی عادی بازگردند.

به گزارش انتهاج، طاهر رستمی در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: اضطراب کرونا می‌تواند روی سیستم ایمنی تأثیر منفی داشته و بدن را در برابر بیماری‌ها تضعیف کند.

وی اظهار کرد: شهروندان باید به دنبال اطلاعات دقیق باشند و این اطلاعات را از منابع معتبر مانند وزارت بهداشت و سایت‌ های دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت کنند.

رستمی افزود: مردم باید توجه کنند که قبل از بازنشر اخبار و اطلاعات، از صحت آنها مطمئن شوند.

فرماندار اسفراین ضمن بیان هماهنگی و آمادگی لازم دستگاههای مربوطه برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان از شهروندان خواست : ضمن رعایت بهداشت فردی وعمومی وبکارگیری دستورالعمل های اعلام شده از مراکز بهداشتی از حضور در اماکن شلوغ وعمومی خودداری نمایند.

رستمی با تأکید بر اینکه علوم پزشکی شهرستان باید تمام نیازمندی‌های خود را اعلام کند، تصریح کرد: در این راستا دستگاه‌ها موظفند ضمن همکاری، امکانات و تجهیزات و اماکن خود را در اختیار دانشکده علوم پزشکی قرار دهند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، استان و شهرستان فعالیت تالارهای پذیرایی، آرایشگاهها و تجمعات عمومی شهرستان تعطیل شده و با همکاری مردم، مراسمات ترحیم و عروسی تا بازگشت شرایط عادی، به زمان دیگری موکول شود.

وی تصریح کرد: با هدف جلوگیری از اجتماع مردم و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ ورود گردشگران و اتباع بیگانه به شهرستان ممنوع است.

ادارات شهرستان حق ارجاع هیچ ارباب رجوعی را به دستگاههای دیگر ندارند

فرماندار اسفراین در ادامه جلسه گفت: لزومی ندارد وقتی که اکثر دستگاههای اجرایی شهرستان به شبکه دولت متصل هستند ارباب رجوع را به ادارات دیگر ارجاع دهند .

دستان تمام سنگربانان حوزه بهداشت و درمان را می بوسم

فرماندار اسفراین با اشاره به تلاشهای فداکارانه کادر پزشکی و درمانی در مراکز بهداشتی و درمانی اسفراین از زحمات کلیه تلاشگران حوزه بهداشت و درمان قدردانی کرد و گفت: از همه کسانی که با تمام قوا درعرصه ی مبارزه با کرونا ویروس مانده اند و کار را لحظه ای رها نمی کنند و در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس هستند قدردانی می کنم ؛ اجر و پاداش یکایک این عزیزان تنها در نزد خداوند متعال است.

تمام مصوبات مرتبط با کرونا ویروس لازم الاجراست

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسفراین در ادامه گفت: تمام مصوبات این جلسه برای تمام دستگاههای اجرایی شهرستان لازم الاجراست.

وی با بیان اینکه در این روزها که سلامت مردم الویت اساسی کشور است، خطاب به مدیران گفت : تمام تعارف ها را در اجرای مصوبات این کارگروه کنار بگذارید و همه آنها را با جدیت اجرا کنید.

فرماندار اسفراین با بیان اینکه طبق دستورالعمل ها ، برای افرادی که در ادارات ،کارخانه ها و شرکت ها مبتلا به بیماری خاص هستند دورکاری و یا مرخصی استعلاجی درنظر گرفته شده است گفت : شهرداری و دستگه ها و نهادهایی که ارباب رجوع فراوان دارند برخی کارهای غیر ضرور را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند.

طاهر رستمی بر نظارت بازار توسط صنعت و معدن ، اصناف و نیروی انتظامی تاکید کرد و افزود : نباید شاهد احتکار ماسک ، الکل و یا مواد ضدعفونی کننده در سطح شهرستان اسفراین باشیم .

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان