شما اینجا هستید

اخبار » شناسایی ۱۶۷ بیمار مبتلاء به هموفیلی در خراسان جنوبی

بیرجند – رئیس مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی از شناسایی ۱۶۷ بیمار مبتلاء به هموفیلی در این استان خبر داد.

به گزارش انتهاج، هادی دهقان در بازدید مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی از کانون حمایت از بیماران هموفیلی خراسان‌جنوبی، گفت: هم اکنون در خراسان‌جنوبی ۱۶۷ بیمار هموفیلی شناسایی شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان بیماران هموفیلی اظهار کرد: با تلاش و پشتکار توانستیم هپاتیت c را در بین بیماران هموفیلی ریشه‌کن کنیم که یک موفقیت مهم است.

دهقان افزود: در یکی از مناطق شهرستان درمیان به واسطه ازدواج های فامیلی شاهد افزایش شیوع بیماران هموفیلی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر برخی از خانواده‌های دارای فرزند مبتلاء به بیماری هموفیلی با این تصور که ممکن است فرزندان بعدی‌شان مبتلاء به این بیماری نباشند، تصمیم می‌گیرند صاحب فرزند دیگری شوند و به علت عدم آگاهی کافی فرزند بعدی نیز با ابتلاء به همین بیماری به دنیا می‌آید.

رئیس مرکز جامع درمان بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی گفت: بارها به خانواده‌ها گفته‌ایم که در صورت تمایل به فرزندار شدن برای بارداری‌های بعد حتما تحت نظر یک مرکز درمانی باشند تا فرزندان بعدی‌شان با این بیماری به دنیا نیاید.

دهقان با تأکید بر سرسام‌آور بودن هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص و از جمله هموفیلی اظهارکرد: ما برای افزایش امید به زندگی در بیماران تلاش می‌کنیم ولی طبیعی است که او بعد از این امیدبخشی انگیزه برای کار و ازدواج پیدا می‌کند و این موانع رسیدن به این مسائل باید از سر راه او برداشته شود.

شیوع بیماری EB در یکی از مناطق شهرستان نهبندان

وی با اشاره به شیوع بیماری EB در یکی از مناطق شهرستان نهبندان نیز گفت: امروزه بیماری‌های دیگری چون اوتیسم و EB نیز در زمره بیماری‌های خاص محسوب می‌شود و تلاش ما بر حمایت از این بیماران نیز است.

رئیس مرکز جامع درمان بیماری های خاص خراسان‌جنوبی یادآور شد: بیماران هموفیلی و تمام بیماران خاص باید به این نکته توجه کنند که امروزه علم پزشکی پیشرفت کرده و بسیاری از مشکلاتی که در گذشته با آن رو به رو بوده‌اند از طریق علم پزشکی قابل رفع است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان