شما اینجا هستید

اخبار » شناسایی هفت مورد مشکوک به کرونا در مشهد

مشهد – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون هفت مورد مشکوک به کرونا در مشهد و حدود ۱۳ الی ۱۴ مورد در سطح استان در بیمارستان‌های مختلف بستری هستند و نمونه‌های آنان گرفته و به تهران ارسال شده و تاکنون گزارشی مبنی بر مثبت بودن نمونه‌ها اعلام نشده است.

به گزارش انتهاج، شاپور بدیعی اول، شب گذشته با حضور در برنامه زنده تلویزیونی اشاره که از شبکه سیمای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: از امروز امکان نمونه‌گیری در مشهد نیز فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت بر رکن‌های اساسی دیگری به غیر از ماسک اشاره می‌کند، افزود: مهمترین رکن برای مقابله با این ویروس این است که با شست‌وشوی دست‌ها سطح تماس با مخاط بدن را کاهش دهیم، زیرا تماس دست با نقاط آلوده می‌تواند ویروس را از طریق مخاط چشم، بینی و دهان وارد بدن کند، بنابراین مهمترین راهی که در دنیا شناخته شده و مانع سرایت بیماری می‌شود، شست‌وشوی دست‌هاست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با چگونگی شست‌وشوی دست‌ها خاطر نشان کرد: براساس منابع علمی بهترین راه شست‌وشوی دست‌ها از طریق آب و مواد شوینده لغزنده است، زیرا این مواد سطوح را کاملا پاک می‌کند. راه دوم کاهش میزان تماس و کاهش حضور در مجامعی است که جمعیت در آن زیاد است.

وی در خصوص بیماران مشکوک به ویروس کرونا ادامه داد: زمانی که فردی مشکوک تلقی می‌شود، در واقع طیفی از ویروس‌ها را در برمی‌گیرد که شایع‌ترین آن‌ها آنفلوآنزا است زیرا در فصل آنفلوآنزا نیز قرار گرفته‌ایم، بنابراین در مواجهه با افراد مشکوک بدترین حالت را در نظر می‌گیریم.

نیازی به توزیع کلی ماسک برای مردم نیست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص چگونگی توزیع ماسک رایگان اظهار کرد: در محدوده‌ای که نیاز است و ضرورت دارد باید ماسک را توزیع کنیم زیرا شرایط استفاده از ماسک اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه از طریق معاونت غذا و دارو ماسک تهیه شده و در اورژانس‌هایی که با موارد مشکوک در تماس هستند، توزیع شده و یکی از کارهای ما که در کل کشور بی‌نظیر است و معاون درمان وزیر نیز از آن رضایت داشتند، تقسیم ماسک در سطوح مختلف است. در حال حاضر توزیع کلی برای مردم وجود ندارد زیرا نیازی به این کار نیست.

بدیعی در خصوص میزان آمادگی استان برای مواجهه با این بیماری گفت: ما ۵۰ روز است که در حال برنامه‌ریزی هستیم زیرا وزارت بهداشت به ما اعلام کرده‌اند که به دلیل موقعیت خاص مشهد توجه بیشتری داشته باشیم. رابطین سلامت بهداشت در مناطق حاشیه شهر خانه به خانه مسائل بهداشتی را آموزش داده‌اند.

اختصاص ۴۰۰ تخت بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای شرایط بحرانی

وی تصریح کرد: مقرر شده است که بیماران مشکوک به بیمارستان‌های مشخصی انتقال داده شوند و در حال حاضر ۴۰۰ تخت آماده شده و به تمام بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی اعلام کرده‌ایم که ۱۰ درصد تخت‌های خود را برای استفاده در شرایط بحرانی آماده کنند.

ودیعی با اشاره به اینکه در برخورد با بیماران مشکوک به کرونا سه برخورد وجود دارد، یادآور شد: برخورد اول غفلت و بی‌توجهی است. برخورد دوم ترس است. فراموش نکنید که در بیماری‌های ویروسی سیستم ایمنی بدن به آرامش نیاز دارد و هرچه ترس و وحشت در جامعه گسترش پیدا کند، سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و بروز ویروس‌های دیگر نیز فراهم می‌شود بنابراین باید حد وسط رعایت شود.

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان