شما اینجا هستید

اخبار » شرکت ۱۷ هزار کودک رفسنجانی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم

رفسنجان – رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۷ هزار کودک سه تا شش سال در شهرستان رفسنجان در طرح پیشگیری از تنبلی چشم خبر داد.

به گزارش انتهاج ، محمود حیدری در مراسم آغاز طرح پیشگیری از طرح تنبلی چشم در شهرستان رفسنجان گفت : طرح تنبلی چشم هر ساله از اول آبان تا پایان آذر در کل کشور توسط سازمان بهزیستی و با همکاری معاونت بهداشتی، آموزش و پرورش و مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در شهرستان رفسنجان قریب به ۱۶ هزار کودک سه تا شش ساله مورد سنجش قرارگرفتند ، اظهار کرد : از این تعداد ۵۱ نفر دچار تنبلی چشم بودند که نیاز به مراقبت و درمان داشتند و به اپتومتریست معرفی شدند تا درمان شوند که از معلولیت‌های بعدی پیشگیری شود.

وی ادامه داد: کودکانی که در دیدن حروف دچار مشکل باشند به اپتومتریست ارجاع داده می شوند تا تست های ثانویه از آنها انجام شود.

حیدری تصریح کرد: کودکانی که تنبلی چشم در آن‌ها شناسایی شده حتما باید به پزشک مراجعه کنند چراکه اگر تحت درمان قرار نگیرند، از ۱۵ سالگی تا فاصله ۲۰ سالگی دچار نابینایی مطلق می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه امسال حدود ۱۷ هزار کودک در شهرستان رفسنجان واجد شرایط سنجش هستند ، یادآور شد : امیدواریم بالای ۹۵ درصد سنجش شوند که ۵۶ مهدکودک و بیش از ۱۰۰ خانه بهداشت از جمله مراکزی هستند که والدین می‌توانند برای سنجش بینایی کودکانشان مراجعه کنند.

حیدری افزود : تمامی مهدها، خانه های بهداشت در روستا و مراکز بهزیستی آماده خدمات رسانی در این زمینه به مردم هستند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان