شما اینجا هستید

اخبار » ساخت باغ هنر سفال و هنر زیلوی میبد در دستور کار شهرداری میبد است

به گزارش انتهاج، علیرضا نقوی شهردار میبد در حاشیه بازدید تعدادی از خبرنگاران یزد از پروژه‌های عمرانی شهرداری میبد با اشاره به اینکه هزینه پروژه از منابع داخلی شهرداری پرداخت می شود، افزود: مرحله اول آن در دهه فجر سال ۹۹ بهره برداری می شود.

به گفته وی این فضا حدود ۲۰ سال پیش در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار به صورت پارک جنگلی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بنا شد و سال گذشته عملیات اجرایی پروژه یادشده به عنوان بلندترین نقطه شهر میبد با حضور محمدعلی طالبی استاندار یزد آغاز شد.

شهردار میبد اضافه کرد: این پروژه شامل سه مرحله است، در مرحله اول پردیس تفریحی و ورزشی و زمین چمن مصنوعی و سالن‌های ورزشی مختلف، گذر نگاره‌ها با اقتباس از سیمای باستانی شهر، پیست دوچرخه سواری ، سالن روباز ۲ منظوره مخصوص پیست اسکیت و سالن اجتماعات و اولین سینمای روباز شهر پیش بینی شد که در حال ساخت است.

نقوی ادامه داد: مرحله دوم نیز پردیس فرهنگ و هنر شامل موزه مردم‌شناسی است که از سوی بخش خصوصی و به همت دکتر محمدعلی کریم زاده در حال ساخت است و مرحله سوم آن باغ هنر سفال و باغ هنر زیلو به مساحت ۱۰۰ هکتار برنامه ریزی شد و در حال اخذ مجوز است.

به گفته وی این فضا بیشتر برای تفریح و اوقات فراغت خانواده ها در نظر گرفته شد  و می‌تواند مورد استفاده گردشگران هم قرار گیرد.

این مسئول در ارتباط با راسته بازار میبد که خبرنگاران از آن بازدید کردند، گفت:  این مجموعه از یک سمت به شارستان منتهی می شود و از سوی دیگر مسجد جامع را در مسیر خود دارد و مجموعه‌ای از معماری ایرانی اسلامی شامل بازار و مسجد و سکونت‌گاه‌های مردمی است.

شهردار میبد با اشاره به رونق این مکان در گذشته ادامه داد: با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع  دستی و گردشگری استان یزد طرح بازآفرینی این مسیر به عنوان یک گذر گردشگری برنامه‌ریزی شد و با احیا آن ، مسیر و مکانی برای گشت و گذار و استراحت  گردشگران مهیا می‌شود.

نقوی اظهار کرد: همچنین بازاری ایحاد می‌شود تا گردشگران بتوانند هنگام بازدید و گشت و گذار در بافت تاریخی از صنایع دستی شهرستان هم خرید کنند.

شهردار میبد در ارتباط با ساختمان اداری (ارگ شهرداری ) که در حال ساخت است، هم گفت: عملیات اجرایی این پروژه با حضور استاندار یزد اوایل شهریور ماه امسال آغاز شد و  در زمینی به مساحت هفت هزار و ۳۰۰ مترمربع در چهار طبقه ساخته می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان