شما اینجا هستید

اخبار » روح تمام هستی آمیخته با موسیقی است

به گزارش خبرنگار انتهاج از شیروان تقی صادقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی ظهر روز شنبه در نشستی با اصحاب رسانه گفت: موسیقی جز فطری ترین هنرهای بشری و روح تمام هستی آمیخته با موسیقی است.

صادقی اضافه کرد: محتوای عمده موسیقی مقامی خراسان شمالی که با گویش های ترکی، کردی، ترکمن، تات و…هستند بسیار ارزشمند و قابل دفاع اند.

وی افزود: تلاش ما براین است که برگزاری جشنواره ها را از مرکز استان خارج کرده و براساس ظرفیت سایر مناطق ها استان به شهرستانها بسپاریم، مثلا؛ شهرستان راز و جرگلان از تنوع اقوام و مذاهب برخوردار است، گرمه سنت سوگواری و هنر تعزیه، جاجرم هنر نمایشی و تئاتر، اسفراین قرآن و شیروان و فاروج موسیقی مقامی حرف اول را می‌زنند لذا برگزاری جشنواره ها به شهرستانی محول می شود که ظرفیت بیشتری برای آن بخش داشته باشند.

مسعود مرواری معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در این نشست اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ اثر از ۲۰۰هنرمند به دستمان رسیده است که پس از داوری اولیه ۱۰۸ اثر در حوزه انفرادی و ۸ اثر در حوزه گروه نوازی به مرحله نهایی راه یافتند.

صادقی در ادامه عنوان کرد: داوری نهایی جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی در روز ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت برگزار و جشنواره در عصر ۲۹ خاتمه می یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان