شما اینجا هستید

اخبار » رشد ۱۶ درصدی اشتغال در کرمان

کرمان – استاندار کرمان از رشد ۱۶ درصدی اشتغال در استان خبر داد و گفت: آمار تعداد شاغلان کرمان طی سال‌های اخیر ۱۶ درصد رشد داشته و از ۷۳۳ هزار نفر به ۸۵۴ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش انتهاج، محمدجواد فدایی در نشست شورای اداری استان کرمان با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با اشاره به بخش اشتغال به عنوان یکی از اولویت های این استان اظهار کرد: سرعت ایجاد اشتغال استان کرمان از متوسط کشور بیشتر بوده زیرا این آمار در میانگین کشور ۹.۵ درصد و کرمان ۱۶ درصد است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان کرمان در تابستان ۹۸ به ۱۰.۸ درصد کاهش یافت.

افزایش صادرات کرمان از ۱.۲ به ۲.۴ میلیارد دلار

استاندار کرمان با اشاره به افزایش صادرات کرمان از ۱.۲ به ۲.۴ میلیارد دلار، خاطر نشان کرد: در بسیاری از تولیدات اگر بازار صادراتی و خارجی نداشته باشیم، تولیدکنندگان ما متضرر می شود که این امر به ویژه برای محصولات جنوب و شرق استان کرمان مورد توجه مدیران قرار گرفته است.

وی با اشاره به اولویت بهره برداری بهینه از منابع آب در استان کرمان گفت: در اجرای سیستم های نوین آبیاری از ۸۹ هزار هکتار به ۱۶۷ هزار هکتار و ۸۰ درصد رشد داشته ایم و کشت گلخانه ای به عنوان یک موضوع مهم به دلیل نوع تولید و بهره وری آب از یکهزار و ۵۱۲ هکتار به ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار افزایش داشته که رشد ۸۱ درصدی را نشان می دهد.

ارزش افزوده استان کرمان در بخش صنعت ۵۴ درصد رشد داشته است

فدایی با اشاره به اینکه ارزش افزوده استان کرمان در بخش صنعت ۵۴ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: برخی اقلام معدنی از جمله تولید مس کاتد ۳۶ درصد افزایش، تولید کنستانتره آهن ۲ برابر شده، گندله آهن سه و نیم برابر، استخراج مواد معدنی ۲ برابر و زنجیره تولید فولاد از معدن تا شمش در کرمان کامل شده که موفقیت بزرگی برای استان محسوب می شود و این موفقیت طی ۲ سال اخیر حاصل شده است.

وی ادامه داد: تولید برق ۱.۵ برابر ، بهره برداری از انرژی خورشیدی از صفر به ۶۰ مگاوات در سال رسیدیم و اکنون یک ششم تولید انرژی خورشیدی کشور در استان کرمان است.

استاندار کرمان با بیان اینکه در تامین آب آشامیدنی روستاها به عنوان موضوعی مهم رشد مطلوبی داشتیم، گفت: در این زمینه تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار بهره بردار از این شبکه یک و نیم برابر شده و جمعیت روستایی بهره مند هشت درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: خانوار روستایی بهره مند از گاز در کرمان از ۲۴ درصد به ۴۱ درصد رسیده که با وجود پروژه های مناسب در حال اجرا، این درصد افزایش می یابد.

افتتاح ۲۶۷ طرح با سرمایه گذاری افزون بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی دهه فجر

فدایی افزود: در بخش غیردولتی ۲۶۷ طرح با سرمایه گذاری افزون بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی دهه فجر در مرحله افتتاح قرار گرفته که این طرح ها چهار هزار و ۶۳۲ شغل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه ۵۲۳ پروژه دولتی با سرمایه گذاری ۷۹۸ میلیارد تومان طی دهه مبارک فجر در مرحله افتتاح قرار گرفته است، بیان داشت: در سفر ریاست جمهوری هم ۱۴ هزار میلیارد تومان افتتاح طرح داشتیم که در تولید، اشتغال و درآمد مردم استان کرمان نقش بزرگی داشته که هدیه و خدمتی از دولت تدبیر به مردم استان کرمان محسوب می شود.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان