شما اینجا هستید

اخبار » رشد ۱۸۴ درصدی اعتبار برای ساخت مسکن روستایی در استان زنجان

زنجان – استاندار زنجان از رشد ۱۸۴ درصدی اعتبار برای ساخت مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه گذشته از سال جاری ۹ هزار و ۵۴۸ واحد مسکونی احداث شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۴۸ درصدی برخوردار شده است.

به گزارش انتهاج، فتح الله حقیقی در جلسه مجمع عمومی عادی و فوق العاده هیات امنای انجمن خیرین مسکن ساز استان زنجان با بیان اینکه اعتبار ملی برای مناطق روستایی را از ۱۷۰ میلیارد ریال به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش دادیم، اظهار کرد: مبلغ ۷۴۰ میلیارد ریال امسال به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال رسیده که به لحاظ مبلغی نیز رشد ۱۸۴ درصدی را برای واحدهای مسکونی روستایی شاهدیم.

وی افزود: بازسازی و نوسازی واحدهای سانحه دیده، بهسازی مسکن روستایی، تکمیل واحدهای نیمه تمام از حساب امام راحل، بهزیستی و احداثی برای خانواده های دارای ۲ معلول در سال گذشته سه هزار و ۸۵۵ واحد با ۷۴۰ میلیارد ریال بود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن در بخش های مشارکتی، بافت های فرسوده و حمایتی هفت هزار واحد سهم استان تعیین شده بود که این رقم را با تلاش های انجام شده به ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد افزایش دادیم.

حقیقی ادامه داد: از این تعداد واحد مسکونی ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای بافت های فرسوده، ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد مشارکتی – حمایتی است و از این میزان نیز ۶۸۰ واحد مشارکتی و ۹ هزار و ۹۲۰ واحد دیگر نیز حمایتی و ثبت نامی است.

وی افزود: حدود ۵۰ میلیارد ریال( ۵ هزار میلیارد تومان) آورده دولت و تسهیلات و ذی نفع برای احداث ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی سرمایه گذاری می شود.

یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مرحله پی کنی هستیم

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: برای یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مرحله پی کنی هستیم و ثبت نام شدگان واحدهای مسکونی در سایت در حال بررسی شرایط قانونی هستند.

حقیقی یادآور شد: ۲ نوبت دیگر بازگشایی در سایت ثبت نام برای مسکن انجام می شود و احداث مسکن برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و بیشتر از آن نیز در اختیار انبوه سازان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در ارتباط با تبصره ۱۶ مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) بهزیستی ۱۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته بود که این رقم در سال جاری به ۳۳۰ میلیارد ریال افزایش رسیده است که رشد ۳۶ درصدی دارد.

گفتنی است، در این جلسه هیات مدیره انجمن، بازرس اصلی و علی البدل انجمن خیرین مسکن ساز با آرای ملی اعضا انتخاب شدند.

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان