شما اینجا هستید

اخبار » ذخیره حجم آب سد بارزو شیروان به ۴۲ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا ، امین رضا مرآتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آخرین حجم بالای ذخیره آب سد باروز به سال ۸۴ مربوط می شود که ۴۴ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده بود که از روز سه شنبه رهاسازی ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه برای مصارف کشاورزی و شرب از سد بارزو آغاز شده است.
وی گفت: حجم ورودی آب سد بارزوی این شهرستان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.
مرآتی با اشاره به افزایش حجم ذخیره آب سد بارزو این شهرستان و خوشحالی کشاورزان و مردم از تامین آب باغ ها و شرب در سال جاری افزود: با توجه به خشکسالی و بارش های بسیار کم سال های اخیر، همه باید با همراهی یکدیگر در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا دچار مشکلات نشویم.
توان ذخیره سازی حجم آب این سد در شهرستان، ۹۲ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر حجم تراز و ایمنی پایدار سد بارزو شیروان، ۸٫۵ میلیون متر مکعب است.
سد بارزو شیروان در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، شرب شهری شیروان و کشاورزی اراضی پایاب آن به بهره برداری رسید.
توان تنظیم آب توسط این سد سالانه ۴۴ میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن ۹۲ میلیون متر مکعب است.
سد بارزو شیروان در ۴۰ کیلومتری شمال این شهر خراسان شمالی قرار گرفته است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان