شما اینجا هستید

اخبار » دنیا منافاتی با رستگاری و کمال و آبادی زندگی اخروی ندارد

یزد-  امام جمعه یزد در دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم با اشاره به مقام شامخ شهدا اظهار داشت: اجر و پاداش شهدا و خانواده های شهدا نزد خداوند متعال محفوظ است و خداوند خود برای پاداش دادن به شهدا وعده داده است.

به گزارش انتهاج، آیت الله محمدرضا ناصری عنوان کرد: زندگی دنیوی گذراست و اگر انسان با اعمال و نیات خود برای خود جایگاه اخروی فراهم کرده باشد، ارزشمند و ماندگار است زیرا انسان برای ماندن در این دنیا خلق نشده و زندگی دنیوی مقدمه‌ای برای عمران و آبادانی زندگی اخروی است.

ناصری تاکید کرد: در نظام اسلامی همه موظف به خدمت و تلاش برای تقویت دین و رسیدن به کمال هستند و اگر حرکت انسان در طول دوره زندگی در این مسیر باشد، رضایت خدا را جلب کرده و شهدا نیز به مقام «و رضی عنهم» رسیده‌اند.

امام جمعه یزد ادامه داد: شهدا برای هدایت و سعادت انسان‌ها و برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش و خود را فدا کردند و ما نیز باید در همین مسیر حرکت کنیم.

وی بیان کرد: تلاش برای رشد علمی، تقویت اخلاق مردم، حل مشکلات مردم جامعه و رفع آسیب‌های اجتماعی ارزشمند است و اگر همه اینها را برای رضای خدا انجام دهیم، رستگار خواهیم شد.

ناصری تصریح کرد: آباد کردن دنیا منافاتی با رستگاری و کمال و آبادی زندگی اخروی ندارد اما هدف نباید گم شود و اگر هدف خدا باشد، در مسیر کمال قدم برداشته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: باید دست به دست هم بدهیم و برای رضای خدا در کنار هم باشیم و همه قدرت و توان خود را به کار بگیریم تا نظام اسلامی برقرار باشد و مردم راه راست را پیدا کنند و به سمت حق و حقیقت حرکت کنند.

وی افزود: هر یک از ما باید به هر شکلی که می‌تواند وارد میدان شود، یکی در میدان نبرد، مبارزه با دشمنان متجاوز و مقابله با آنها را بر می‌گزیند و دیگری در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و علمی حرکت می‌کند که همه اینها ارزشمند است اما شهادت، ارزشمندترین و بالاترین فداکاری است.

ناصری با تقدیر و تحسین صبر و مقاومت خانواده شهدا تاکید کرد: صبر خانواده شهدا، حرکت در مسیری است که شهدا در پیش گرفتند و به طور قطع رضایت خداوند متعال را نیز به دنبال خواهد داشت و هر آن بر قرب آنها به خدای تعالی می افزاید.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و قیام امام حسین(ع) عنوان کرد: حرکت و قیام سیدالشهدا نیز در همین مسیر بود و شهدای مدافع حرم نیز مرام سرور و سالار شهیدان کربلا را پیش گرفتند و برای امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با دشمن متجاوز قیام کردند و اگر غیرت این شهدا و ایثارگری آنها و تدابیر رهبری نبود، امروز حرم ائمه اطهار(ع) با خاک یکسان شده بود و هدف خود که ایجاد صهیونیسم بزرگ بود را جامه عمل پوشانده بودند اما همت و ایثار این شهدا، همه این حرکت‌ها را بهم ریخت و معادلات را بهم زد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه باید قدردان مبارزان و مجاهدان و رزمندگان مدافع حرم باشیم، اظهار داشت: این شهدا بصیرت دینی داشتند و تکلیف خود را در برابر اسلام و مسلمین شناختند و به آن عمل کردند.

حجت الاسلام عباس زارع گاریزی بیان کرد: امیدواریم این سعادت را داشته باشیم که قدردان شهدا باشیم و با مطالعه تاریخ این کشور، قدردان امنیت امروز کشور باشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان