شما اینجا هستید

اخبار » خریداری ۱۰۰ فیش حج تمتع توسط مردم خراسان‌جنوبی

بیرجند – مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از خرید ۱۰۰ فیش تمتع توسط مردم استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: مردم خراسان‌جنوبی بیش از تمایل برای واگذاری فیش حج، خریدار آن هستند.

به گزارش انتهاج، ابوالفضل نوفرستی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به واسطه اقدامات برخی از دلالان در بحث انقال فیش حج تمتع شاهد مشکلاتی برای علاقمندان به واگذاری و یا دریافت فیش‌های حج بودیم، اظهار کرد: در حال حاضر برای رفع مشکلات ایجاد شده توسط دلالان و ساماندهی موضوع واگذاری فیش‌ها سامانه‌ای توسط سازمان حج و زیارت به نام تشرف به آدرس اینترنتی https://tasharof.haj.ir طراحی شده است.

وی افزود: کسانی که به واسطه کهولت سن، بیماری و یا هر مشکل دیگری امکان سفر به حج تمتع از آنان سلب شده است و همچنین علاقمندان به خرید این فیش‌ها می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از اینکه واگذارکننده و خریدار توسط این سامانه با یکدیگر ارتباط برقرارکردند، می‌توانند به یکی از دفاتر رسمی حج و زیارت مراجعه و آنجا روال قانونی واگذاری فیش حج تمتع را انجام دهند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سامانه تشرف نقش مهمی در شفاف‌سازی موضوع واگذاری فیش‌های حج عمره داشته است، تصریح کرد: خریدار و واگذارکننده فیش حج تمتع باید اهل یک استان و یا در یک استان سکونت داشته باشند.

متأسفانه در خراسان‌جنوبی پرواز مستقیم به عراق نداریم

وی در زمینه سفرهای عتبات نیز گفت: در حال حاضر در کشور سفرهای هوایی به کشور عراق و برای زیارت عتبات عالیات بدون هیچ مشکل خاصی صورت می‌گیرد که متأسفانه در خراسان‌جنوبی پرواز مستقیم به عراق نداریم.

نوفرستی با بیان اینکه مشکل برقرار نشدن پروازهای مستقیم به عتبات از خراسان‌جنوبی را باید در نگرانی از عدم تکمیل ظرفیت پرواز جست‌وجو کرد، افزود: هر گاه این مشکل رفع شود می‌توان برای برقراری پرواز به عتبات تلاش‌کرد.

وی یادآور شد: در مورد سفر زمینی به عراق نیز هر زمان که شرایط مساعدتر شد به علامندان برای سفرهای زیارتی اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان