شما اینجا هستید

اخبار » حوزه حمل و نقل از مزیت‌های قطعی، حتمی و تاریخی استان است
گروه : اخبار

به گزارش انتهاج یزد_ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، در نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه حوزه حمل و نقل از مزیت‌های قطعی، حتمی و تاریخی استان یزد است، اظهار داشت: تاکنون آنچنان که باید به این حوزه توجه نشده و نیاز است ضمن تکمیل زنجیره آن، تبدیل به فرصتی طلایی برای پیشرفت هرچه بیشتر استان شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان، مجید دهقانی‌زاده در این نشست که صبح امروز در تالار کوثر استانداری یزد برگزار شد، حوزه حمل و نقل را از مزیت‌های قطعی، حتمی و تاریخی استان یزد دانست و گفت: در واقع یکی از پایه‌های اساسی شکل‌گیری کانون‌های جمعیتی همچون یزد، حوزه حمل و نقل است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اظهار داشت: اگر بخواهیم بازرگانی به عنوان فعالیت پر رونق و از دیگر مزیت‌های استان تلقی شود باید حمل و نقل به مفهوم واقعی کارکرد خودش را داشته باشد.

به گفته دهقانی‌زاده، لازمه این مهم حفظ و تقویت حمل و نقل در استان بوده که باید هم‌زمان با تحولات روز، موضوعات این حوزه را پیشبرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه آنچنان که باید و شاید در طی سال‌های گذشته به حوزه حمل و نقل استان توجه لازم نشده است، بیان داشت: ممکن است در آینده نه چندان دور بسیاری از ظرفیت‌های اساسی که می‌توانستیم در این حوزه داشته باشیم را از دست بدهیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه حمل و نقل  استان متاثر از حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و ریلی است، تصریح کرد: می‌توانیم برای رشد و توسعه بیشتر استان در این حوزه به عنوان یک استان پس‌کرانه از ظرفیت ساحل نیز استفاده کنیم.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه در برنامه تحولی یزدِ نوین موضوع حمل و نقل و انبارداری(لجستیک) استان پیش‌بینی شده است، افزود: این موضوع به صراحت و جدیت در دستور کار استان قرار گرفته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی و همکاری متقابل همه عناصر موثر در این حوزه بتوانیم این مزیت را تکمیل و تبدیل به فرصتی طلایی برای پیشرفت هرچه بیشتر استان یزد کنیم.

جعفر رحمانی معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز در این نشست از مزیت‌های لجستیک هوشمند در استان سخن گفت و خواستار مطالعه کامل حوزه لجستیک استان با تاکید بر لجستیک هوشمند شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان