شما اینجا هستید

اخبار » حمایت دستگاه قضایی از واحدهای صنعتی سرعت پیشرفت صنایع را افزایش می دهد

بجنورد – معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر نقش موثر جلسات اقتصاد مقاومتی دادگستری گفت: اقدامات قوه قضائیه در جهت تأمین امنیت سرمایه گذاری مشروع و رفع موانع تولید و اشتغال بسیار مطلوب بوده و سرعت و رشد و ارتقا, صنایع را افزایش داده است.

به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی، محسن صالحی نیا در نشست مشترک با مدیرکل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: عدم تامین نقدینگی دغدغه اصلی واحدهای تولیدی است که با برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک توانستیم برخی از واحدهای صنعتی را به چرخه تولید بازگردانیم.

ضرورت توسعه صنایع مبتنی بر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های بومی

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بر ضرورت توسعه صنایع مبتنی بر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های بومی تاکید کرد و افزود: تولید کنندگان برای عرضه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب به بازار مصرف باید یک سری اقدامات اساسی مثل به‌کارگیری دانش و فنآوری روز، نیروی انسانی متخصص و کارآمد، توجه به بحث آموزش، مدیریت صحیح و بسیاری موارد دیگر را در درون بنگاه خود انجام دهند.

وی از همکاری خوب دستگاه قضایی در استانها در رفع مشکلات واحدهای صنعتی تشکر کرد و ادامه داد: افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم نسبت به سرمایه گذاری تولیدی در جهت توسعه تولید ساخت داخل، رفع قوانین مخل و مزاحم تولید و تسهیل و روان سازی فرآیندهای تولیدی در کشور، کاهش واردات محصولات دارای مشابه تولید داخل، تغییر نگرش فرهنگی در خرید محصولات ایرانی به‌جای محصولات خارجی، اجرای کامل قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، تشویق مردم به تشکیل تعاونی‌های تولیدی به منظور افزایش هم‌افزایی در تولید، هدایت و تخصیص منابع بانکی و تأمین نقدینگی لازم برای فعالیت‌های مولد اقتصادی، گسترش مناسبات و پیوندهای منطقه‌ای و حضور فعال در بازارهای جهانی ،حمایت از نوسازی و تجهیز بنگاه‌های تولیدی به دانش فنی روز، اجرای بسته جامع خدمات اعتباری، ‌بانکی و مالی ویژه واحدهای معتبر کشور از جمله راهکارهای حمایت از تولید داخلی است.

در خواست تخصیص بودجه برای تامین و تکمیل زیرساختهای صنعتی شهرکها ونواحی صنعتی خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: تمام سعی مجموعه دادگستری استان در تشکیل جلسات متعدد و بازدیدهای مختلف از واحدهای صنعتی آشنایی بیشتر با مشکلات تولیدکنندگان ورفع مشکلات انهاست.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری اظهار کرد: از زمانی که وارد استان خراسان شمالی شده ام به شخصه پیگیر مشکلات واحدهای تولیدی استان هستم و از محصولات تولیدکنندگان استان در دادگستری استفاده می کنیم.

وی افزود : باید با استفاده از توان داخلی نظام را به نقطه عزت و یربلندی برسانیم.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تا کنون تمام تلاش خود را کرده ایم تا استان را در وضعیت موجود نگه داریم، برای حرکت به سمت توسعه هنوز گامهای زیادی باقی مانده است.

وی در این دیدار خواستار تخصیص بودجه برای تامین و تکمیل زیرساختهای صنعتی شهرکها ونواحی صنعتی شد.

تعداد واحدهای راکد مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین تر است

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: تعداد واحدهای راکد مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین تر است.

سیاوش وحدت از همکاری همه جانبه دادگستری استان با شرکت شهرکهای صنعتی تشکر ویژه کرد و افزود: دفاتر هیاتهای حل اختلاف در تعدادی از شهرکهای صنعتی استان برای تسریع در رفع مشکلات واحدهای صنعتی با همکاری دادگستری استان تشکیل شده است.

وی جلسات اقتصاد مقاومتی دادگستری استان را برای رفع موانع تولید در خراسان شمالی بسیار موثر و مفید دانست.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان