رضا فاضلی، یکی از اعضای سازنده این ربات با بیان اینکه در ربات ساخته شده، ابتدا بسته ها توسط یک سنسورRFIDشناسایی شده و به وسیله یک مکانیزم جداسازی اولیه، بسته های انتخابی در مسیر شیب داری قرار می گیرند، گفت: این مکانیزم با یک سطح شیب دار و یک موتور متصل به یک تخته ساخته شده است. پس از قرار گرفتن بسته ها در موقعیت مشخص و انتهای سطح شیبدار، جداساز ثانویه که شامل یک ربات با دو درجه آزادی و با یک حرکت خطی و یک بازوی دورانی است، بسته را به موقعیت های تخلیه هدایت می کند.
گفتنی است، محمدهادی هنرور، عضو هئیت علمی دانشگاه یزد، رضا فاضلی، مهدی نسائیان و سید محمد میر لوحی حسن آبادی، دانشجویان کارشناسی مکانیک دانشگاه یزد، سازندگان این ربات هستند که قرار است در مسابقات رباتیک دانشگاه یزد شرکت کند
- زینب زارع / یزد
- کد خبر 192650
- پرینت





