شما اینجا هستید

اخبار » جان باختن هفت شهروند ترکیه‌ای بر اثر زمین‌لرزه قطور خوی

بین الملل – وزیر کشور ترکیه از جان باختن هفت شهروند استان وان ترکیه بر اثر زمین‌لرزه ۵٫۷ ریشتری در منطقه قطور خوی خبر داد.

به گزارش انتهاج، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سلیمان سویلو با اشاره به اینکه از این تعداد سه نفر کودک هستند، گفت: تیم‌های نجات سازمان آفاد (مدیریت اورژانس و وضعیت بحرانی ترکیه) به روستای زلزله‌زده اؤزپینار در وان رسیده‌اند و به سمت روستاهای دیگر حرکت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: به احتمال زیاد برخی شهروندان در استان وان ترکیه نیز زیر آوار مانده‌اند که نتایج تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

وزیر کشور ترکیه ادامه داد: پنج مجروح زلزله امروز نیز به بیمارستان انتقال یافته‌اند و عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین یا ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح امروز، یکشنبه حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۹، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری خوی و ۱۱۵ کیلومتری شهر ارومیه بود اما لرزه را مردم در شهرستان‌های ارومیه، تبریز، اسکو، سلماس و سهند نیز احساس کردند.

طی ۱۰ روز گذشته پنج زمین لرزه دیگر، منطقه قطور خوی را لرزانده بود که البته خسارتی نداشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان