شما اینجا هستید

اخبار » تولید ۱۴ هزار تن تخم مرغ در گیلان

رشت – مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش انتهاج ، سورنا چایچی با اشاره به اینکه در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم ، گفت : سهم طیور بومی در تولید تخم مرغ در استان گیلان بیش از طیور صنعتی است.

چایچی با بیان اینکه از این میزان ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ توسط طیور بومی و مابقی نیز توسط طیور صنعتی تولید شده است، گفت: در مقایسه با مدت مشابه شاهد رشد حدود ۱۰ درصدی تولید تخم مرغ در بخس طیور بومی هستیم.

مدیرامور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان برای افزایش این میزان تولید، افزود: تخم‌مرغ‌های محلی به دلیل سالم بودن نسبت به تخم‌مرغ‌های صنعتی در بازار گرانتر بوده و مردم نیز استقبال بیشتر از آن می کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین تخم مرغ محلی در شهرستان‌های املش، سیاهکل، لنگرود، صومعه سرا، رشت، لاهیجان، شفت و فومن تولید می‌شود، ادامه داد: در حوزه صنعتی نیز یک واحد تخم‌گذار در شهرستان رودبار با ظرفیت ۳۶ هزار قطعه سالانه ۶۵۳ تن تخم مرغ تولید و روانه بازار می کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان