شما اینجا هستید

اخبار » توزیع ۱۳ هزار واکسن آنفلوانزا در استان زنجان

زنجان – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از توزیع ۱۳ هزار واکسن آنفلوآنزا در استان خبرداد و گفت: این داروها توسط پزشکان عمومی و متخصص و پزشکان معتمد برای بیماران تجویز می شود.

به گزارش انتهاج، محمدرضا صائینی در جمع خبرنگاران در محل سالن همایش‌های روزبه بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان، با بیان اینکه ۲۹۰ بیمار مشکوک به ابتلا به بیماری آنفلوانزا تاکنون در مراکز درمانی بستری شده‌اند، اظهار کرد: ۵۵ مورد از این افراد ابتلای قطعی داشتند و بقیه بیماری‌های دیگری تنفسی مبتلا بودند.

وی با بیان اینکه در روزهای نخست شیوع بیماری آنفلوانزا کمبودهای در زمینه واکسن آنفلوانزا در استان وجود داشت، افزود: ۱۲هزار و ۹۰۰ کپسول را در مراکز درمانی دولتی و حدود ۱۷ هزار کپسول هم در مراکز درمانی خصوصی توزیع شده که تجویز آن توسط متخصصان امور با درج دلیل تجویز قابلیت توزیع خواهد داشت.

صائینی خاطر نشان کرد: آزمایش موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا جنبه تشخیصی ندارد و مدیریتی محسوب می‌شود و بر اساس این نوع ارزیابی، ۲۵ درصد مراجعان به مراکز درمانی به این بیماری مبتلا و یا مشکوک بودند.

وی ادامه داد: واکسن به میزان کافی برای گروه‌های در معرض خطر تأمین و در اختیار قرار گرفت، ولی در برخی موارد که این گروه‌ها برای تهیه مراجعه نمی‌کنند، افراد دیگر اقدام به خرید می‌کنند که قابل توجیه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص خدمات درمانی ارائه شده برای درمان بیماری آنفلوانزا، گفت: خدمات درمانی در مراکز مختلف بر اساس سطح‌بندی انجام شده ارائه می‌شود و در همه مراکز درمانی استان، امکان ارائه خدمات به بیماران در بخش بستری وجود دارد.

صائینی یادآور شد: بیماری آنفلوانزا در استان زنجان کنترل شده است که این امر حاصل تعامل و همکاری مردم، رسانه‌ها و ارگان‌های مسئول بود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان