شما اینجا هستید

اخبار » توزیع رایگان ماسک در شیراز توسط خیران جوان

شیراز – مسئول روابط عمومی بهزیستی شیراز از توزیع ماسک رایگان توسط خیران جوان این شهر در میان مردم خبر داد.

به گزارش انتهاج، محمدرضا جعفری با بیان اینکه نیکوکاران جوان این ماسک‌ها را در سطح شهر و در نزدیکی مراکز درمانی در اختیار مردم قرار داده اند، گفت: این کار نیک در حالی انجام گرفت که به دشواری می‌توان در داروخانه‌ها ماسک یافت و قیمت این کالا نیز افزایش یافته است.

این روزها و همزمان با اخباری مبنی بر ابتلای برخی افراد در ایران به کرونا، دیدگاه‌های متفاوتی درباره اثربخشی ماسک مطرح شده است. برخی ویروس شناسان اعتقادی به موثر بودن ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس های هوازی و از جمله ویروس کرونا ندارند، با این حال شواهدی موجود است که نشان می دهد ماسک صورت می تواند به پیشگیری از انتقال ویروس از دست به دهان کمک کند.

مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست بررسی آخرین اقدامات حوزه سلامت فارس در مقابله با ویروس کرونا پیگیری و نظارت بر مسایل مرتبط با اقدامات پیشگیرانه در استان فارس خاطر نشان کرد: توزیع ماسک صورت به تعداد مناسب بین شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.
محمدجواد خشنود معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از پیگیری برای اعلام عمومی لیست داروخانه های شبانه روزی منتخب از سوی معاونت غذاو دارو دانشگاه و انجمن داروسازان استان برای توزیع ماسک خبر داد.

وی پیش‌ از این هم تاکید کرده بود: در استان فارس یک کارخانه تولیدی ماسک و ملزومات مرتبط وجود دارد که پیگیری های لازم جهت صدور مجوز تولید و عرضه این کارخانه صورت گرفته است؛،این واحد تولیدی روزانه بیش از ۱۰۰ هزار عدد ماسک تولید می کند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان