شما اینجا هستید

اجتماعی » تهیه طرح جامع کسب و کار در حوزه مهندسی ضرورت دارد


بجنورد – رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: یکی از ضروریات امروز تهیه طرح جامع کسب و کار در حوزه مهندسی با توجه به شرایط قبلی و فعلی پذیرش دانشجو، فارغ التحصیلان، وضعیت مهارتی و ایجاد اشتغال است تا اثر بخشی برنامه ها در این حوزه بیشتر و نگرانی جامعه مهندسی را به صورت نسبی مرتفع کنیم.

به گزارش انتهاج، مهندس علی اکبر رمضانی در دیداری که به همراه اعضای هیأت مدیره سازمان استان با مهندس خرم در شورای مرکزی داشتند، با اشاره به عضویت ۴ هزار و ۵۰۰ مهندس در ۷ رشته در استان اظهار کرد: سالانه حدود ۷ هزار متر مربع نقشه توسط مهندسان استان تهیه و به شهرداری ها ارسال می شود.

وی افزود: روز به روز رشته های فنی و مهندسی از لحاظ کمی در حال افزایش است و امیدواریم از لحاظ کیفی نیز به سمتی برویم که مطالبه گری جامعه از مهندسان به اعتراض تبدیل نشود.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد، تصریح کرد: این امتیاز فرصت خوبی است تا با نگاه شورای مرکزی برای صدور خدمات مهندسی از طریق این استان طرح داشته باشیم، درهمین راستا سازمان استان از قبل فعالیت داشته و آمادگی خود را برای همکاری مؤثر از طریق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام می کند.

وی ساماندهی و یکسان سازی منابع درآمدی سازمانها، ایجاد وحدت رویه و برقراری تناسب بین عرضه و تقاضا در حوزه خدمات مهندسی را از اولویت های اصلی سازمانها عنوان کرد.

خانه گفتمان معماری استان اولین خانه گفتمان معماری در کشور است

مهندس رمضانی یادآور شد: استان خراسان شمالی اولین استانی است که خانه گفتمان معماری، واحد خلاقیت و نوآوری و واحد آموزش را راه اندازی کرده که نتیجه آن رشد ۳۰۰ درصدی سرانه آموزش در سال جاری نسبت به سال گذشته شده است و خانه گفتمان معماری که اولین خانه گفتمان معماری در کشور است برنامه های خود را دنبال می کند و خرسندیم که امسال بیش از تعهدمان برنامه، کلاس و دوره آموزشی برگزار کردیم.

رئیس شورای مرکزی نیز در این دیدار گفت: بخش خصوصی همیشه مظلوم واقع شده و در حال حاضر تمام تشکل های مردمی مشکل مالی دارند و دولت به هیچ وجه به این تشکل ها کمک نمی کند هر چند در قانون کمک به این تشکل ها عنوان شده است.

مهندس خرم اظهار کرد: باید یک کارنامه شفاف، روشن و قابل دفاع از سازمانها ارائه کنیم که متاسفانه طی ۲۴ سال گذشته برنامه و محورهای فعالیت تعریف نشده است.

تعریف ۱۲ برنامه و ۶۰ پروژه برای سازمانها

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ برنامه و ۶۰ پروژه برای سازمانها تعریف شده که برای اولین بار همه استان ها درگیر این پروژه ها می شوند و ارتباط مرکز با استان ها یک ارتباط روزانه می شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر مدیریت حاکم بر سازمان مدیریت وظیفه گرا بوده، در صورتی که مدیریت باید نتیجه گرا باشد زیرا اگر در بررسی و مطالعه نتیجه مبهم باشد هزینه بیهوده است.

وی تداخل وظایف شورا و سازمان نظام کشور را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و افزود: جدا کردن وظایف شورا و سازمان از یکدیگر در دستور کار قرار دارد.

خرم ادامه داد: منابع مالی شورای مرکزی و سازمان کشور از استان ها تامین می شود که این موضوع اقتدار شورای مرکزی و سازمان را از بین می برد، باید منابع پایدار در این ۲۴ سال فراهم میشد زیرا ابزارش فراهم است و بهترین صندوق مالی برای سازمان نظام کشور و استان ها تعریف شده است.

رئیس شورای مرکزی در ادامه افزود: یکی از نقاط ضعفی که به جایگاه سازمان و شورا لطمه وارد کرده عدم ارتباط با نمایندگان مجلس، اصناف، راه و شهرسازی، وزارت علوم و …. است که باید برای حفظ جایگاه ارتباط گسترده و مثمر ثمری با بیرون داشته باشیم.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان