شما اینجا هستید

اخبار » تلاش برای اجرایی شدن قراردادهای ایران و سوریه

یزد- استاندار یزد دستیابی به مدلی برای اجرایی شدن قراردادهای ایران و سوریه را وظیفه فعالان اقتصادی دو کشور دانست و عنوان کرد: سفر رییس جمهور در اردیبهشت ماه امسال به سوریه و انعقاد ۱۵ قرارداد نقطه عطف در همکاری دو کشور است.

به گزارش انتهاج یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در نشست هیئت تجاری سوریه به دعوت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی یزد، گفت: روابط دو کشور دوست و برادر ایران و سوریه با رهنمود های حضرت آیت الله خامنه ای و بشار اسد محکم تر می شود و تاثیرات مثبتی داشته است.

بالاترین مقام اجرایی استان افزود: این روز ها که از مبارزه با تروریسم صحبت می کنیم فداکاری های زیادی برای مقابله با تروریسم  انجام شد که لازم می دانم از شهدای سوری و ایرانی و در رآس آنها از شهید قاسم سلیمانی یاد کنیم.

فاطمی اظهار داشت: مردم سوریه به علت ایستادگی در برابر رژیم غاصب صهیونیست و آمریکا مورد هجوم تروریست قرار گرفتند که به گفته مسئولان آمریکا به دست آنها ایجاد شد ولی ایستادگی مردم سوریه تمام نقشه های دشمن را از بین برد و در این میان کم کاری جامعه جهانی در کمک به زلزله زدگان سال گذشته سوریه به جهت تقویت تروریست اقتصادی علیه مردم سوریه مشهود بود.

استاندار تصریج کرد: سیاست تحریم و محاصره اقتصادی نخ نما شده است و در برابر دولت ایران و سوریه کارساز نیست البته همکاری دو کشور دوست و برادر را می طلبد.

وی دستیابی به مدلی برای اجرایی شدن قراردادهای ایران و سوریه را وظیفه فعالان اقتصادی دو کشور دانست و عنوان کرد: سفر رییس جمهور در اردیبهشت ماه امسال به سوریه و انعقاد ۱۵ قرارداد نقطه عطف در همکاری دو کشور است.

فاطمی با اشاره به اینکه یزدی ها شیفته حضرت رقیه سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها هستند، گفت:همچنان که خیلی از مردم دوستدار زیارت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس هستند، لذا ظرفیت های بی نظیر بین دو کشور وجود دارد.

استاندار یزد به معرفی یزد و فرصت های سرمایه گذاری پرداخت و افزود: یزد بزرگترین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی دنیا و تنها شهر ثبت جهانی در یونسکو است و جاذبه های گردشگری بی نظیری دارد همچنین ظرفیت های پزشکی یزد به لحاظ خدمات و ارزان قیمت بودن بی نظیر است که زمینه های خوبی در حوزه گردشگری سلامت می تواند ایجاد کند.

گفتنی است: بازدید از برخی کارخانجات یزد و برگزاری جلسات b۲b در پنج حوزه کاشی و سرامیک، مواد شیمیایی، صنایع دستی، صادرات و واردات، محصولات ساختمانی از برنامه های سفر این هیئت تجاری سوری به استان یزد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان