شما اینجا هستید

اجتماعی » تعطیلی خانه های مبله و مهمانسراها در استان بوشهر

بوشهر – استاندار بوشهر از تعطیلی خانه های مبله و مهمانسراها در استان خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت خانه‌های مبله و مهمانسراهای دستگاههای اجرایی این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل و حق پذیرش میهمان ندارند.

به گزارش انتهاج، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در همین ارتباط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شبکه بهداشت باید نظارت کامل را داشته و در صورتی که رعایت نشود از سوی دادستان اقدام و برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ممنوعیت برپایی چادر توسط میهمانان افزود: ایجاد هرگونه کمپ شهرداری‌ها برای پذیرش میهمان و استقرار میهمانان در پارک‌ها و سواحل استان بوشهر ممنوع شده است.

هر گونه پذیرایی در دستگاه‌های اجرایی استان ممنوع است و مدیران اجرایی مسئول اجرای این مصوبه هستند

استاندار بوشهر با بیان اینکه هر گونه پذیرایی در دستگاه‌های اجرایی استان ممنوع است و مدیران اجرایی مسئول اجرای این مصوبه هستند، خاطر نشان کرد: کنترل ورودی‌های استان که در زمان حاضر با تلاش نیروهای جمعیت هلال احمر و علوم پزشکی در حال انجام است باید با جدیت ادامه داشته باشد.

فرمانداران استان مکلفند نسبت به پیش بینی یک مکان ویژه قرنطینه در شهرستان‌ها اقدام کرده

وی ادامه داد: فرمانداران استان مکلفند نسبت به پیش بینی یک مکان ویژه قرنطینه در شهرستان‌ها اقدام کرده تا موارد مبتلای احتمالی در این مکان‌ها قرنطینه شوند.

گراوند یادآورشد: مهلت تغییرساعات کاری ادارات استان برای هفته آینده نیز تمدید و همچنان هشت تا ۱۲:۳۰ است.

وی با اشاره به نظارت جدی بر واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده در استان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن نظارت جدی بر میزان تولید اقلام مورد نیاز بر توزیع مناسب اقلام در مراکز بهداشتی هم نظارت داشته باشد.

استاندار بوشهر در خصوص مشکلات مربوط به تامین ماسک در استان افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای استان مکلف است با استفاده از ظرفیت کارگاه‌های خود نسبت به تولید ماسک مورد نیاز در استان اقدام کرده و معاونت اقتصادی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی هم نظارت لازم برای توزیع این ماسک‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی پیگیری لازم برای تولید محلول‌های ضدعفونی کننده در استان داشته باشد و واحدهای تولیدکننده شیفت‌های کاری خود را افزایش دهند.

بانک‌ها در استان بوشهر نسبت به تهیه مواد ضدعفونی کننده در محل عابربانک های اقدام کنند

گراوند تصریح کرد: بانک‌ها در استان بوشهر نسبت به تهیه مواد ضدعفونی کننده در محل عابربانک های اقدام کنند.

استاندار بوشهر گفت: دو راه مهم شکست کرونا، رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از انجام سفرهای غیرضروری است که انتظارمی‌رود مردم استان این دو موضوع را مد نظر قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیر در ادامه گفت: از شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۰۰ مراجعه کننده با مشکل تنفسی در سامانه ثبت شده است که این افراد بعنوان بیمارشبه انفلوآنزا شناخته می‌شوند از این تعداد ۶۰ نفر به بیمارستان‌ها منتقل و شماری نیز مرخص شدند.

حدود۳۰ نفر با مشکل تنفسی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری و در حال سپری کردن درمان هستند

سعید کشمیری افزود: در زمان حاضر حدود۳۰ نفر با مشکل تنفسی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری و در حال سپری کردن درمان هستند که با منفی شدن آزمایش‌های آنها مرخص می‌شوند.

وی ادامه داد: تا سه روز گذشته که جواب آزمایش‌ها به دست ما رسیده هیچ کدام از نمونه‌ها مثبت نبوده ولی این به این معنی نیست که آلودگی در استان نیست ممکن است افرادی آلوده باشند و هیچ علامتی نداشته باشند.

کشمیری یادآور شد: برای جلوگیری از شیوع بیماری در استان باید زنجیره انتقال قطع شود در همین راستا ضمن رعایت بهداشت فردی باید از حضور در تجمع ها خودداری شود.

وی خاطر نشان کرد: از مردم می‌خواهیم در یکی دوهفته آینده که اوج گیری بیماری است اصول بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمع ها خودداری کنند حتی مراسم ترحیم را کاهش و به تشییع جنازه بسنده کنند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان