شما اینجا هستید

اخبار » تدوین برنامه جامع کاهش آمار تصادفات در سمنان

سمنان – معاون عمرانی استاندار سمنان از تدوین برنامه جامع کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان خبر داد.

به گزارش انتهاج ، منوچهر فخری در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان با بیان اینکه برنامه جامع کاهش آمار تصادفات جاده‌ای برون‌شهری تدوین‌شده و می‌بایست برای تصویب در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان ارائه شود، اظهار کرد : تحقق اهداف توسعه گردشگری استان با محوریت کاهش حوادث و تصادفات از مواردی که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه راه‌های استان سمنان مستعد حادثه است، افزود : از آنجا که استان در مسیر تردد مسافران و زائران حرم امام رضا (ع) قرار دارد لذا این ‌مسیر طولانی سبب وقوع تصادفات منجر واژگونی و فوت ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان می‌شود لذا دستگاه‌های مرتبط باید با همکاری و تعامل با یکدیگر نسبت به رفع مشکلات نقاط مهم حادثه‌خیز و مناسب‌سازی راه‌های استان و ایجاد استراحتگاه‌ها بین‌راهی تلاش باید تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه وجود استراحت‌گاه و اقامت‌گاه‌های بین‌راهی در راستای رفع خستگی رانندگان و کاهش تصادفات بسیار مؤثر است ، خاطر نشان کرد : پلیس‌راه به‌عنوان عامل بازدارنده از ایجاد حادثه در جاده‌ها باید در محل مناسب استقرار داشته و در معرض دید رانندگان قرار گیرد ‌تا نقش بازدارندگی خود را در راستای کاهش تصادفات ایفا کند.

وی یادآور شد : ایمنی بیشتر محورهای مواصلاتی استان سمنان، افزایش پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر و اورژانس، تقویت و پوشش آنتن‌دهی کامل موبایل در طول محورهای مواصلاتی استان و استقرار کیوسک ویژه مأموران پلیس راهور در طول جاده از اقدامات مهمی است که باید در راستای کاهش حوادث جاده‌ای موردتوجه قرار گیرد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان