شما اینجا هستید

اخبار » تایید صلاحیت ۹۱ درصد ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس در زنجان

زنجان – رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان از تایید صلاحیت ۹۱ درصد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس یازدهم در زنجان خبر داد و گفت: در مجموع صلاحیت ۲۰۰ نفر تایید شده و ۲۰ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۱ نفر هم انصراف دادند.

به گزارش انتهاج، حسین میرزاپور در نشست خبری با خبرنگاران ، با بیان اینکه ۲۳۱ نفر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان زنجان ثبت نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۳۹ نفر در زنجان و طارم بود که ۱۱۶ نفر تایید شده و ۱۶ نفر رد صلاحیت و ۷ نفر انصراف داشتیم.

وی افزود: ابهر و خرمدره و سلطانیه ۳۰ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۲۹ نفر تایید و یک نفر تایید نشده و انصرافی در این حوزه انتخابیه وجود ندارد.

میرزاپور ادامه داد: در حوزه انتخابیه ماه نشان و ایجرود ۲۳ نفر ثبت نام کردند که ۲۳ تایید شدند و انصراف نداشتیم. و شهرستان خدابنده ۳۹ نفر ثبت نامی‌ بود که ۳۲ نفر تایید شدند و ۳ نفر صلاحیت شان رد شده و ۴ نفر هم انصراف دادند.

وی خاطر نشان کرد: بررسی صلاحیت‌ها از ۱۷ آذرماه امسال آغاز شده و در این روند تلاش شده است تا در بررسی صلاحیت‌ها نگاه سیاسی و قومیتی نداشته باشیم.

۴ هزار و ۵۰۰ نفر در انتخابات آتی کار نظارت را به عهده خواهند داشت

میرزاپور با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در انتخابات آتی کار نظارت را به عهده خواهند داشت، تصریح کرد: در هیئت نظارت افراد متعددی از اقشار مختلف حضور خواهند کرد.

وی با تاکید لزوم رعایت چارچوب و اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداها و طرفداران آنها، گفت: کاندیدای که می خواهد به سمت قانون‌گذاری برود نباید قانون‌شکنی کرده و به سمت تخریب رقیب برود که این موضوع نیز از مصادیق تخلف محسوب می‌شود.

میرزاپور با اشاره به موضوع ورود پول کثیف در انتخابات با بیان اینکه در این حوزه قانون دقیقی وجود ندارد، افزود: در نظارت‌ها به این موضوع توجه ویژه خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان، با بیان اینکه هیئت نظارت استان از صبح امروز،  هیئت نظارت به شکایت رد صلاحیت شدگان رسیدگی خواهد کرد، گفت: ملاک ما در بررسی صلاحیت ها مر قانون است و بررسی صلاحیت‌ها حق‌الناس است که باید رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه با هر اقدامی که فضای سالم جامعه را بر هم زند، برخورد خواهد شد، یادآور شد: کاندیداها باید قانون‌مندی خود را در این ایام نشان داده و از تبلیغات زودهنگام جلوگیری کرده و دیگران را نیز تخریب نکنند.

میرزاپور با بیان اینکه بیشترین تخلفات انتخاباتی هم از طرف داوطلبان و هم مدیران در خدابنده رخ داده است، افزود: تذکرات لازم به این افراد داده شده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان