شما اینجا هستید

اخبار » تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کلانشهر مشهد گزارش نشده است

مشهد – رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کلانشهر مشهد گزارش نشده و با اقدامات پیشگیرانه و تهیه تجهیزات پزشکی از انتشار آن در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی جلوگیری می‌شود.

به گزارش انتهاج، دکتر محمد حسین بحرینی با اشاره به اینکه شهروندان بدون نگرانی از ویروس کرونا باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند، اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج) و همچنین بیمارستان‌های کودکان “اکبر” و “شیخ” در مشهد برای درمان بیماران احتمالی مبتلا به کرونا به طور اختصاصی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیشتر انرژی و وقت حوزه درمان خراسان رضوی صرف مقابله با شایعات می‌شود که از مردم می‌خواهیم به آنها توجه نکنند.

بحرینی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تمام سطوح اعم از پیشگیری، درمان و پشتیبانی با خرید وسایل و تجهیزات پزشکی برای کنترل بیماری کرونا آماده است.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی خاطر نشان کرد: دست ندادن و روبوسی نکردن، ضدعفونی کردن دست‌ها، پرهیز از حضور در اماکن عمومی در صورت امکان، توجه ویژه به سالمندان، کودکان و بیماران از توصیه‌های مهم بهداشتی برای پیشگیری و مبارزه با کروناست.

وی یادآور شد: همچنین مسافران خارجی ورودی به خراسان رضوی در پایگاه‌های مراقبت مرزی دوغارون در تایباد، باجگیران در قوچان، لطف آباد در درگز، سرخس و فرودگاه مشهد به طور مستمر از نظر احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کرونا غربالگری می‌شوند.

آماده‌باش شهرداری مشهد

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز از آماده‌باش و تلاش مجموعه مدیریت شهری در کنار سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار برای تامین سلامت و آرامش شهروندان و مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

محمدرضا حیدری گفت: در این راستا ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی قطارشهری و اتوبوسرانی آغاز شده و اقدامات لازم در بوستان‌ها و محیط‌های عمومی کلانشهر مشهد برای پیشگیری از شیوع این بیماری انجام و در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: از تمام شهروندان درخواست می‌شود با رعایت بهداشت فردی و جمعی، مراقبت‌های شخصی و همچنین پرهیز از هیجان‌زدگی نهادهای دست‌اندرکار را در پیشگیری از شیوع این بیماری یاری کنند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان