شما اینجا هستید

اخبار » تامین اجتماعی استان ۱۲۰۰ میلیارد ریال از کارفرمایان طلب دارد

به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا ،محمدعلی عباس زاده وحید روز چهارشنبه اظهار داشت: بیشتر شرکت ها و کارفرمایان از جمله شهرداری با اقداماتی از جمله تقسط و تهاتر بخشی از بدهی های خود را پرداخت کرده اند اما شرکت الیاف شیروان به علت ورشکسته شدن هیچ مبلغی پرداخت نکرده است.
وی با بیان اینکه طبق قانون تامین اجتماعی می تواند اموال این کارفرمایان و دستگاه های اجرایی را توقیف کند افزود: تلاش خواهیم کرد تا با تعامل این طلب را وصول کنیم در غیر این صورت قانونی عمل خواهیم کرد.
عباس زاده وحید با بیان اینکه ۱۱۰ هزار بیمه شده این سازمان بیمه ای هستند اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر مستمربگیر این سازمان هستند و همچنین یکهزار و ۱۴۸ نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می کنند.
وی افزود: تعداد بیمه شده ها در مقایسه با سال گذشته دو درصد کاهش دارد.
وی مشکلات اقتصادی را علت این کاهش عنوان کرد و گفت: اما در نیمه اول امسال پیش بینی می شود که تعداد بیمه شده ها افزایش یابد.
وی میزان تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت این سازمان را ۳۵۰ میلیارد عنوان کرد و افزود: کارفرمایان و شرکت ها باید به موقع مطالبات خود را پرداخت کنند تا این سازمان در ارائه خدمات به بیمه شده ها با مشکل مواجه نشود.

* ۵۰ درصد کارگاه های خراسان شمالی فعالند
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۲۱ هزار و ۱۷۴ کارگاه در این استان وجود داد که افزون بر ۵۰ درصد آن فعال و مابقی غیرفعال و یا راکد هستند.
عباس زاده وحید اظهار داشت: اکنون ۱۰ هزار و ۳۶۷ کارگاه در این استان فعال هستند و ۱۰ هزار و ۸۶۷ کارگاه نیز نیمه فعال و یا دچار رکود هستند.
وی با بیان اینکه ۳۹ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: ۱۰۷ هزار و ۱۷۹ نفر از جمعیت استان بیمه شده اصلی هستند.
عباس زاده وحید، تعداد بیمه شدگان تبعی این استان را نیز ۱۹۹ هزار و ۷۲۴ نفر عنوان کرد و افزود: ۱۵ هزار و ۲۰ نفر از بیمه شدگان استان مستمری بگیر اصلی و ۲۱ هزار و ۶۳۹ نفر مستمری بگیر تبعی هستند.
در هفت شعبه، ۳ کارگزاری و سه مرکز اقماری به بیمه شده های استان خدمات ارائه می دهند.
خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۴ هزار نفری ۱۱۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان