شما اینجا هستید

اخبار » بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان آموزش فنی و حرفه ای یزد در مراکز مختلف به ویژه مناطق کمتر برخودار استان مشغول فعالیت هستند
گروه : اخبار

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد، ۱۳ دیماه، مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام و روز زن در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران استان یزد، با حضور مجید حق جو مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد،  مهدیه کارگر دهقانی معاون پشتیبانی اداره کل، الهام معصومی مدیر مرکز خواهران آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و برخی دیگر از مسئولان اداره کل در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران یزد برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، مجید حق جو مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد با حضور در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام و روز زن در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران استان یزد که دارای مخاطبان حضوری و مجازی بود، ضمن تبریک این روز با اشاره به حضور چند مادر و همسر شهید در این مراسم، حفظ و صیانت از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را ناشی از  تربیت صحیح و سالم و برگرفته از مکتب اسلام دانست و اظهار داشت: الگوی مادران شهدا حضرت زهرا (س) و زینب (س) است که این ایثار رقم خورده است.

وی خطاب به بانوان کارمند اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و مرکز خواهران بیان کرد: ضرورت مهارت آموزی برای حضور افراد توانمند در خانواده و جامعه است تا این آموزش‌ها منجر به شغل و درآمد شود و یا بتوانند با کسب مهارت به خانواده خود خدمت کنند.

حق جو افزود: امروز خرسندیم که در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان بیش از ۱۰۰ نفر از همکاران ما بانوان هستند که در همه نقاط استان به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها خدمات قابل تقدیر در توسعه مهارت آموزی را رقم زدند.

وی گفت: طی بازدیدهایی که انجام شد، ۵۰ نفر در محله محمود آباد در یک حسینیه در حال یادگیری مهارت بودند در روستاها و شهرستان‌هایی مثل خاتم، مروست، روستاهای کم برخوردار دیگر مربیان آموزش فنی و حرفه ای علی رغم حقوق و مزایای کم تلاش می کنند و دعای خیر هنرجویان و کارآموزان همراه آنهاست.

حق جو با یادی از هنرمند فقید خانم توران سنجری به عنوان با سابقه ترین مربی در حوزه مهارت آموزی استان و ملقب به مادر هنر یزد، گفت: ۱۱۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان یزد فعال است که اکثریت آنها را بانوان تشکیل می دهند.

مدیر کل‌ آموزش فنی و حرفه ای استان یزد بر اخلاق حرفه ای و هویت اصیل یزدی تاکید کرد و گفت: در کنار دروس علمی و تخصصی، باید هویت فرهنگی یزد که با صداقت و درستکاری عجین شده به کارآموزان ارائه شود چرا که یزدی ها به صداقت معروف هستند و تاکید مربیان به این مهم بر تثبیت صداقت و درستکاری در ذهن کارآموزان تاثیر دارد.

گفتنی است: در این مراسم از مادر شهید فصاحت، مادر شهید کمالیان، همسر شهید رفیعی و همسر شهید ضیا قاسمی و مدیر و کارمندان مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران استان یزد تقدیر شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان