شما اینجا هستید

اخبار » بهره برداری از ۳ طرح درمانی در شهرستان سپیدان

شیراز – با حضور وزیر بهداشت ، سه طرح درمانی با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال در شهرستان سپیدان ظهر امروز بهره برداری گردید.

به گزارش انتهاج، سعید نمکی در مراسم افتتاحیه سه طرح درمانی در شهرستان سپیدان گفت: این طرح‌های درمانی شامل کلینیک تخصصی امام حسین (ع) با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، افتتاح بخش «آی سی یو» با اعتبار شش میلیارد ریال با برخورداری از ۶ تخت و همچنین مرکز بهورزی سپیدان با اعتبار هفت میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: آموزشگاه‌های بهورزی جایی است که برای روستاها بهورز آماده می‌کنند که این بهورزان به عنوان سربازان خط مقدم نظام سلامت بعد از سال‌های انقلاب توانستند با سواد کم و مهارت بالا از آمار مرگ و میر کم کنند. همچنین پوشش واکسیناسیون، مراقبت از زنان باردار و گروه‌های پرخطر از اقدامات این بهورزان بعد از انقلاب بود.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: دستاوردهایمان را در کاهش مرگ و میر و افزایش واکسیناسیون مدیون خدمات این بهورزان هستیم.

نمکی در ادامه با اشاره به پویش ۲۰۵۰ خاطر نشان کرد: یعنی ۲۰ هفته مانده تا هفته سلامت که در اردیبهشت ماه ۹۸ است که در مجموع ۱۰۰۰ پروژه را برای هفته سلامت آماده بهره برداری کردیم که بیشتر در نقاط کم برخوردار خواهد بود.

وی در مورد شیوع افسردگی در کشور نیز یادآور شد: ما از سالهای قبل بحث ادغام بهداشت روان در نظام پزشکی و درمانی را شروع کردیم و در حال حاضر نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید به این موضوع توجه شود.

نمکی در پایان سه دستگاه دیالیز به بیمارستان تخصصی امام حسین (ع) هدیه و همچنین قول تسریع در فرستادن پزشکان متخصص به این بیماران را به مردم داد.

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان