شما اینجا هستید

اخبار » بستری شدن ۲۰۰ بیمار آنفلوآنزا در اردبیل

اردبیل – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بستری شدن ۲۰۰ بیمار آنفلوآنزا در بیمارستان‌های اردبیل خبر داد و گفت: جای هیچ گونه نگرانی نبوده و موارد تحت کنترل است.

به گزارش انتهاج، محمدرضا رضایی در خصوص بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو روز اخیر آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های استان اردبیل به دلیل بیماری آنفلوآنزا کمتر شده و همه چیز در حال کنترل است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ نفر در استان اردبیل به دلیل مبتلا به بیماری آنفلوآنزا بستری شده و تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارند، افزود: مبتلایان باید دوره درمانی خود را طی کنند.

رضایی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا ویروسی بوده و از طریق تنفس انتقال داده می‌شود، خاطرنشان کرد: چنانچه در خانواده‌ای فردی مبتلا به این بیماری شد باید شرایطی فراهم شود که فرد دوم مریض نشده و با شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت موارد پیشگیرانه، مصرف دارو و مواد غذایی مورد تأکید و استراحت مناسب، پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه اکثر مبتلایان به این بیماری با رعایت موارد ساده و مراقبت‌های خانگی می‌توانند سلامتی خود را بازیابند، تصریح کرد: خانم‌های باردار، مصرف کنندگان داروهای خاص، سالمندان و افراد ناتوان در صورت ابتلا به این بیماری بیشتر در معرض خطر قرار خواهند گرفت و باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در خصوص آمار فوتی‌ها نیز گفت: تاکنون سه نفر در استان اردبیل که از بیماری‌های زمینه‌ای به مانند مشکلات قبلی، ریوی و کهولت سن برخوردار بودند، به دلیل این بیماری فوت کردند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان