شما اینجا هستید

اخبار » برگزاری مانور زلزله در مدارس استان قم

قم – مانور سراسری زلزله با هدف کاهش خطرات ناشی از زمین لرزه، تلفات انسانی و آشنایی دانش آموزان با چگونگی مقابله با خطرات با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان قم در مدارس استان برگزار شد.

به گزارش انتهاج، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم در مانور زلزله هنرستان دخترانه برقعی و در جمع دانش آموزان این مدرسه، گفت: موضوع ایمنی و استحکام ساختمان‌ها در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله که کشور ما با خطرات وقوع آن هر از چندگاهی مواجه است؛ بسیار مهم بوده که در این زمینه در دهه اخیر فرهنگ سازی خوبی صورت گرفته است.

امین مقومی اظهار کرد: مقررات ملی ساختمان مجموعه قوانین لازم‌الاجرایی است که رعایت آن در ساخت و ساز می‌تواند به تأمین ایمنی و آسایش ساکنان آن‌ها منجر شود که اراده و فرهنگ احداث ساختمان مطلوب از سوی شهروندان و سازندگان که سالیانه رقم‌های سنگینی را به عنوان سرمایه ملی در ساخت و ساز هزینه می‌کنند در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

وی به اهمیت موضوع سازندگان دارای صلاحیت اشاره کرد و افزود: یکی از مواردی که در صورت رعایت و اجرایی شدن آن ساخت و سازها در کشور از کیفیت بهتری برخوردار خواهند بود؛ موضوع الزامی شدن سازندگان دارای صلاحیت است زیرا در صورت بروز مشکلی برای بنای احداث شده، سازنده آن مشخص بوده و می‌بایست پاسخگوی عملکرد خود باشد.

سازندگان باید از مصالح استاندارد در احداث بنا استفاده کنند

وی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل مؤثر در ایمنی ساختمان و کیفیت آن، مصالح ساختمانی استاندارد است که سازندگان باید تلاش کنند تا از مصالح استاندارد در احداث بنا استفاده کنند تا در زمان وقوع زلزله شاهد کمترین خسارت مالی و جانی باشیم.

مقومی یادآور شد: فرهنگ سازی در زمینه ساخت خانه‌های اصولی و مقاوم در برابر زلزله بسیار مهم است که دانش آموزان در این زمینه می‌توانند نقش آفرین باشند و این موضوع مهم را از خانواده‌ها مطالبه کنند.

در این مانور دانش آموزان با آموزش‌هایی از جمله نحوه صحیح پناهگیری، خروج ایمن، انتقال مصدومان و نقاط ایمن مدارس آشنا شدند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان