شما اینجا هستید

اجتماعی » برق رسانی به ۱۴ روستای یزد در هفته دولت

به گزارش انتهاج، آرش نواب گفت: طرح‌های حوزه برق استان در چهار محور برق رسانی به روستاها، توسعه و احداث شبکه در مناطق شهری و روستایی، بهینه‌سازی شبکه‌ها در حوزه روستایی و شهری و تامین روشنایی شهرها و روستاها با اعتباری بالغ بر ۴۸۱ میلیارد و ۵۳ میلیون ریال  به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: با اجرای ۲۸ طرح توسعه و احداث شهری و روستایی افزون بر ۷۶ هزار و ۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف و یک‌هزار و ۳۸۲  دستگاه چراغ پربازده به تجهیزات شبکه استان یزد افزوده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اعلام کرد: در حوزه روشنایی، ۳۲ پروژه با احداث ۳۱ هزار  ۴۹۸ متر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۷ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

نواب اظهار کرد: در هفته دولت امسال برق رسانی به ۱۴ روستا با هزینه‌ای بالغ بر ۲۶ هزار میلیون ریال انجام می‌شود که بخش عمده‌ای از آن در حوزه شهرستان خاتم و مابقی در شهرستان‌های یزد و ابرکوه قرار دارد همه این موارد ور راستای اولویت برق رسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان این که ۷۷ دستگاه پست هوایی به ظرفیت سه هزار ۸۱۵ کیلوولت آمپر به تأسیسات موجود افزوده شده است، افزود: شرکت توزیع نیروی برق در این طرح‌ها براساس رویکرد وزارت نیرو  با بهره‌گیری از ترانسفورماتورهای کم تلفات و تجهیزات نوین، ضمن اتوماسیون کردن شبکه‌ها، کاهش تلفات برق را  لحاظ کرده است.

نواب در ادامه افزود: بهبود روشنایی چندین بلوار شریانی و اصلی شهر یزد، بلوار جمهوری و نبی اکرم میبد، بلوار خروجی هرات، خیابان امام تفت و بلوار میرغنی‌زاده تا مبارکه بافق از مهمترین پروژه‌های روشنایی استان یزد است.

وی افزود: در مجموع پروژه‌های روشنایی قابل افتتاح بالغ بر سه هزار و ۲۱۳ دستگاه چراغ روشنایی با توان مصرفی مختلف با بازدهی بالا به کار رفته است.

وی تأکید کرد: استفاده از شیوه‌های نوین مدیریت شبکه برای استمرار انرژی الکتریکی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، فرهنگسازی و اصلاح الگوی مصرف مشترکین، گسترش و توسعه خدمات الکترونیکی از برنامه‌های استراتژیک این شرکت محسوب می‌شود همچنین مشترکان برق یزد ۶۹۵ هزار نفر است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان