شما اینجا هستید

اخبار » برداشت ۱۸۰ هزار تن کیوی از باغات گیلان

رشت – رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت ۱۸۰ هزار تن کیوی از باغات این استان خبر داد و گفت: استان گیلان با برداشت ۱۸۰ هزار تن کیوی دومین تولید کننده این میوه در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش انتهاج، علی درجانی با بیان اینکه پیش بینی شده امسال ۱۸۰ هزار تن کیوی از باغات استان برداشت شود، اظهار کرد: ارزش محصول برداشت شده بیش از ۹ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان دارای ۵ هزار و ۷۴۶ هکتار باغ کیوی است، افزود: شهرستان‌های تالش، رودسر و آستارا بیشترین باغ کیوی در استان گیلان را دارا هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ سردخانه در استان فعالیت می کنند که ۷۰ درصد سردخانه های گیلان مناسب نگهداری کیوی است، خاطر نشان کرد: بیش از ۷ هزار نفر در این بخش اشتغال دارند.

وی همچنین با اشاره به وجود ۸۵ سردخانه با ظرفیت ۱۸۵ هزار تن در استان گیلان، تصریح کرد: ۷۰ درصد سردخانه‌های گیلان مناسب نگهداری کیوی هستند.

درجانی با بیان اینکه استان گیلان نیازمند ظرفیت سردخانه‌ای به میزان ۴۰۰ هزار تن است، یادآور شد: از این ظرفیت ۱۰۰ هزار تن جهت تنظیم بازار و صادرات در نظر گرفته شده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان