شما اینجا هستید

اخبار » برای نخستین بار در توزیع برق کشور تصفیه شیمیایی روغن ترانسفورماتور در یزد

به گزارش انتهاج، محمدحسین شریعتی نسب ،با اشاره به نقش کیفیت روغن در عملکرد ترانفسورماتورها، افزود: برای نخستین بار در سطح شرکت های توزیع و همکاری یک شرکت دانش بنیان دستگاه تصفیه شیمیایی روغن در کارگاه تعمیرات ترانسفورماتورهای انبارمرکزی یزد مستقر و حجم زیادی از روغن های مستعمل و کارکرده تصفیه شد.

وی با ذکر این نکته که تصفیه فیزیکی روغن ها قابلیت برگشت خواص روغن را نخواهد داشت ، متذکر شد : با در نظر گرفتن ارزش روغن های مستعمل  ، هزینه انجام تصفیه شیمیایی ۱۳٫۵ هزار لیتر روغن نو  با هزینه ای بالغ بر ۱۲۷۵  میلیون ریال ، صرفه جویی اقتصادی در خرید روغن برای شرکت را داشته است.

شریعتی نسب وارد آمدن آسیب جدی به ترانس و تحمیل هزینه به شرکت را از مشکلات ایجاد شده به خاطر کیفیت بد روغن دانست و گفت : درحال حاضر  با تصفیه حدود ۱۵ هزار لیتر روغن کارکرده تحویلی، ۹۰ درصد از حجم روغن پس از حذف آلودگی های  استخراج  و ۱۳ هزار و ۵۰۰  لیتر روغن در اختیار قرار گرفت.

این مسئول یادآور شد: با کارکرد روغن در ترانسفورماتور بعضی از خصوصیات شیمیایی و الکتریکی روغن تغییر کرده که خود موجب تخریب مواد سلولزی، خوردگی سطوح فلزی و ایجاد وارنیش و  در نهایت ایجاد لجن می شود.

مشاورفنی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد : این روغن ها بر طبق استاندارد های IEC60296 , IEC60422 و با کیفیت روغن های نو تصفیه و برای استفاده مجدد به کار گرفته شده اند.

شایان ذکر است دستگاه تصفیه سیار؛ قابلیت حمل با تریلی و تصفیه در محل کارفرما را داراست و پیش تر فقط عملیات تصفیه در حوزه فوق توزیع  کشور از این طریق انجام شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان