شما اینجا هستید

اخبار » با همکاری باشگاه کارآفرینان نوجوان دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد یزد انجام می شود

یزد- رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد یزد گفت ، باشگاه کارآفرینان نوجوان دورهای است متمایز برای تربیت «نسل آینده کارآفرینان نوآور کشور» که آموزش مهارت های تفکر ومهارت های نرم کارآفرینی برگزار میشود.

به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد یزد احمد استقلال رییس دانشکده مهارت و کارآفرین دانشگاه آزاد یزد اظهار کرد، باشگاه کارآفرینان نوجوان در حال حاضر به ریاست دکتر محمدرضا احمدزاده عضو هیات علمی واحد یزدو در دانشکده مهارت و کارآفرینی شروع به فعالیت کرده است .
وی افزود، با تلاش جمعی «دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی» «سازمان آموزشهای فنیوحرفهای کشور»«وزارت آموزش و پرورش» « اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان یزد» و دانشگاه آزاد اسلامی یزد و با همکاری باشگاه کارآفرینان نوجوان دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد یزد یک دوره متمایز برای تربیت «نسل آینده کارآفرینان نوآور کشور» که در این دوره ۱۸جلسه ، مهارت های تفکر ومهارت های نرم کارآفرینی به نوجوانان آموزش داده خواهد شد.

وی از مهمترین اهداف این دوره را شامل دو مبحث نگرشی و مهارتی عنوان کرد و اهداف نگرشی این باشگاه را شامل ایجاد نگرش خلاق، نگرش دانستن، توانستن و انجام دادن، تقویت نگرش مثبت و انعطاف­پذیر در برابر تغییرات و موقعیت­های مبهم، تقویت حس کنجکاوی، پرسشگری، تقویت احساس خودکارآمدی و شایستگی اجتماعی در نوجوانان، تقویت حس استقلال و توفیق­طلبی در نوجوانان با توجه به تفاوت های فردی آنان و در بخش دوم این دوره اهداف مهارتی شامل برقراری ارتباط با همسالان و بزرگسالان، مهارت همکاری کردن در تیم و پذیرش مسئولیت، مهارت حل مساله و مهارت­های پژوهشی، استفاده از ابزارها، مواد و وسایل و رسانه­های مختلف برای یادگیری، پرورش مهارت رویارویی شجاعانه با تغییرات و دنیای جدید، مهارت درک افکار و احساسات خود و دیگران، کسب مهارت یادگیری، انتقال و تعمیم آموخته­ها به شیوه­های مختلف، تقویت مهارت­های رهبری همسالان و گروه­های کوچک و تقویت مهارت­های فردی ویژگیهای متمایز کننده باشگاه کارآفرینان نوجوان تبیین کرد.
وی در ادامه به بیان مواردی همچون تمرکز بر آموزشهای مهم بین المللی جهت تبدیل نمودن نوجوان به یک کارآفرین نوآور.تمرکز بر مهارتهای نرم بنیادین، در مقابل ابزارهای رایج در سایر دوره ها، جهت اثربخش تر نمودن آموزشها. برگزاری جلسات متناوب باشگاه در طول۳ الی ۶ ماه به منظور اثربخشی آموزش ها. تمرکز بر تمرینهای عملی و گروهی، جهت اثربخش تر نمودن آموزش ها شبکه ِ سازی سالم و موثر میان نوجوانان دارای روحیه کارآفرینانه پرداخت.

استقلال تصریح کرد مراحل اجرای طرح مجازی باشگاه کارآفرینان نوجوان هم در(۱۸ جلسه)در نظر گرفته شده که شامل برگزاری همایش های توجیهی اولیای دانش آموزان و دانش آموزان، تشکیل گروههای ۴ یا ۵ نفره، انتخاب یک رهیار برای هر گروه، برگزاری همایش عمومی جهت آغاز فرایند باشگاه و برگزاری جلسات باشگاه توسط رهیاران هرهفته یا هر دو هفته یک (جمعا ۱۸ جلسه ) انجام میشود.
وی در پایان خاطر نشان کرد که علاوه بر توجه همزمان به درس نوجواناندر این باشگاه ، بگونه ای که طی برگزاری دوره، نوجوان به طور میانگین ۱۵ ساعت از وقت خود را در ماه صرف تمرینها خواهدکرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان