شما اینجا هستید

اجتماعی » راه اندازی بازارچه مرزی در مرز خراسان شمالی با ترکمنستان

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی ؛رضا رحمانی در نشست با اعضای نمایندگان خراسان شمالی، استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، با اشاره به دارابودن ۳۰۰ کیلومترمرز خراسان شمالی با کشور ترکمنستان و نبود یک بازارچه مرزی در این استان گفت: به زودی بازارچه مرزی در این استان راه اندازی خواهد شد که راه اندازی آن به نفع مردم خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت : فرصت های زیادی در خراسان شمالی وجود دارد که تاکنون به آن توجه نشده است و بالفعل کردن این فرصت ها، نیازمند اصلاح سیاست های اجرایی است.

رحمانی با اشاره به اینکه تمام اقداماتی که در استان انجام می شود باید سرچشمه آن در استان باشد توضیح داد: فعالیت های موجود در استان همگی باید به اقتصاد استان متصل باشندو این چرخه در خود استان بچرخد.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالعه انجام شده در کشور گفت: ۱۰ استان که دارای اولویت هستند برای طرح های مطالعاتی انتخاب شده اند که خراسان شمالی یکی از این طرح هاست . هدف اصلی از اجرای این مطالعات رفع محرومیت از استان ها است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت های خراسان شمالی در حوزه معادن گفت: سرمایه گذاری در حوزه معادن سرب، روی و مس همیشه مورد توجه سرمایه گذاران بوده است و اگر مطالعات دقیق و کاربردی روی این استان انجام شود می تواند برای جذب سرمایه اقدام کرد که تاثیرآن درزندگی مردم بومی خواهد بود.

رحمانی درپایان با اشاره به تکمیل زیرساخت های تولیدی گفت: بخش های مختلف از جمله برق موظف هستند که خدمات را کامل به واحد تحویل بدهند.

بیشتر بخوانید :

الزام بهم پیوستگی سامانه های کشفیات کالا در استان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان