شما اینجا هستید

اخبار » ایجاد کمپ بین المللی کوراش و جودو در بجنورد

دبیر انجمن کوراش کشور از ایجاد و آماده‌سازی کمپ بین‌ المللی کوراش و جودو در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش انتهاج،کوروش خسرویار گفت: کمپ بین المللی کوراش در حال آماده‌سازی در بجنورد است و مردادماه میزبان تیم ملی جوانان کویت است.

وی با اشاره به جابجایی سالن کاراته و جودوی استان طی اسفندماه سال گذشته، اظهار کرد: هیات جودوی استان در سال ۹۸ درخواست تأمین فضای ورزشی مناسب برای برگزاری اردوهای ملی و بین‌المللی را داشت که این تقاضا مورد موافقت مسئولان استانی واقع‌شده بود.

دبیر انجمن کوراش کشور ادامه داد: این محل با توجه به شرایط فعلی، در حال بازسازی است و از طریق کمک های فدراسیون نیز دو تاتامی برای این کمپ درنظر گرفته شده تا بتواند به‌عنوان کمپ بین‌ المللی و پایه‌ای برای برگزاری‌های مشترک بین‌المللی برای رشته‌های جودو و کوراش کشور مورداستفاده قرار گیرد.

کوروش خسرویار نخستین اردوی مشترک برنامه‌ریزی‌شده را ا فدراسیون جودو کویت اعلام کرد و ادامه داد: این اردو مشترک با حضور تیم ملی نوجوانان و جوانان کویت و ایران طی مردادماه در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی خوابگاه و سالن بدنسازی در مجاورت این کمپ را در راستای ارتقا کیفیت میزبانی خراسان شمالی و بجنورد برشمرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی کوراش افزود: کشورهای متعددی درخواست برگزاری کمپ‌های مشترک کوراش و جودو با ایران را داشته‌اند که با مهیا شدن این مرکز می‌توان کمپ آموزش بین‌المللی کوراش در منطقه را داشته باشیم.

رئیس هیات جودو خراسان شمالی در انتها وجود این مرکز برای جودو و کوراش را مهم ارزیابی کرد و گفت: این مجموعه می‌تواند میزبان جودوکاران و کوراش کاران کشورمان برای آماده‌سازی جهت شرکت در رقابت‌های مختلف همچنین قهرمانی جهان و آسیا و همچنین رقابت‌های نوجوانان و جوانان جهان باشد و مرکزی جدید برای فعالیت‌های حرفه‌ای و پایه‌ای جودو و کوراش کشور محسوب شود.

گفتنی است ورزش کوراش و جودو به علت نزدیکی و تقارب در فنون به رشته کشتی باچوخه در خراسان شمالی، علاقه‌مندان فراوان و استعدادهای بسیاری را ازنظر کارشناسان دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان