شما اینجا هستید

اخبار » الحاق دانشگاه کوثر بجنورد و فنی مهندسی اسفراین به دانشگاه بجنورد منتفی شد

به گزارش انتهاج به نقل از ایسنا، امان الله حسین پور اظهار کرد: با پیگیری های نمایندگان استان و جلسات متعدد با مسئولان، موضوع تبدیل دو دانشگاه کوثر بجنورد و فنی مهندسی اسفراین به پردیس دانشگاه بجنورد منتفی شد و این دو دانشگاه از لحاظ اعتباری مستقل شدند.

وی افزود: ‌ وزارت علوم طرحی را با عنوان ساماندهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پیگیری می کرد که متاسفانه سبب می شد تا حدود ۵۰ مجتمع آموزش عالی کشور که در مناطق محروم بودند به عنوان پردیس دانشگاه های بزرگتر لحاظ شوند.

حسین پور ادامه داد: از جمله این دانشگاه‌ها، دانشگاه کوثر بجنورد، فنی مهندسی اسفراین و مجتمع آموزش عالی شیروان بود که قرار بود تا زیر مجموعه دانشگاه بجنورد و پردیس آن شوند.

وی تاکید کرد: نمایندگان استان در این شهرستان ها نیز پیگیری های بسیاری را برای لغو آن داشته و مکاتباتی را با وزارت علوم و همچنین جلساتی با دکتر قالیباف رئیس مجلس انجام دادند.

وی گفت: دانشگاه کوثر بجنورد دانشگاه تک جنسیتی است و از بسیاری استان‌های کشور دانشجو می پذیرد. دانشگاه فنی مهندسی اسفراین نیز امکانات بسیار خوب و مناسبی حتی بیشتر از دانشگاه دولتی بجنورد دارد که طرح وزارت علوم سبب تضعیف این دانشگاه ها می شد.

وی تاکید کرد: نهایتاً در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که مصوبه آن اخیراً ابلاغ شد با الحاق دانشگاه کوثر بجنورد و فنی مهندسی اسفراین به دانشگاه بجنورد مخالفت شد.

حسین پور افزود: مخالفت شورای عالی انقلاب فرهنگی بدین معنااست که این دو دانشگاه به پردیس دانشگاه بجنورد تبدیل نخواهند شد و از لحاظ بودجه و اعتبارات نیز مستقل می مانند تا با قدرت به ارائه خدمات به دانشجویان نقاط مختلف کشور ادامه دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان