شما اینجا هستید

اخبار » افزایش کیفیت زندگی در شهر ماموریت ویژه ما است

به گزارش انتهاج، جمال الدین عزیزی، عنوان کرد: زمانی می توانیم ادعا کنیم کیفیت زندگی در شهر جهانی یزد افزایش یافته که امنیت و رفاه کامل وجود داشته باشد و مناسب سازی معابر شهری نیز به عنوان یکی از مولفه‌های رفاه و امنیت برای افراد دارای محدودیت های حرکتی مدنظر قرار گرفت.

عزیزی بیان کرد: اکنون دیگر مناسب سازی شهرها یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است و حرکتی که آغاز شده، متوقف نخواهد شد زیرا مطالبه‌گری که در این زمینه وجود دارد اجازه نمی دهد که این حرکت متوقف شود.

شهردار یزد ادامه داد روند مناسب سازی از شهریور ۹۷ در یزد آغاز شد و مراحل مختلفی را طی کرد و نقطه عطف آن، جشنواره گردشگری معلولان در آذرماه ۹۸ بود که در این جشنواره میزبان معلولانی بودیم که در تمام مدت عمر خود، فرصت کویرنوردی یا حضور در یک بنای تاریخی را نداشتند و این امر به ما انگیزه مضاعفی داد.

عزیزی با اشاره به اینکه پس از آن در مرداد ۹۹ یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر انتخاب شد، تصریح کرد: با این رویداد، مناسب سازی در یزد شتاب گرفت و یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه های مناسب سازی کشور با عنوان هفت خوان که امروز افتتاح می شود، به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: مناسب سازی اتوبوس‌های شهری، مناسب سازی مبلمان شهری، مناسب سازی ۹۰۰ کیلومتر از معابر سطح شهر و …همه در راستای دسترس پذیر کردن شهر یزد به اجرا درآمد.

شهردار یزد در مورد طرح هفت خوان نیز بیان کرد: هدف این بود که در طول این مسیر ۱۰ کیلومتری، هیچ فردی از جمله معلولان در طی کردن یک مسیر با مانع مواجه نشوند که این امر با همکاری تمام مناطق شهرداری یزد و پیگیری کمیته مناسب سازی شورای شهر یزد محقق شد.

عزیزی تاکید کرد: لازم است در چارت سازمانی شهرداری‌ها، ساختاری برای مناسب سازی دیده شود تا به صورت تخصصی و ویِژه این اقدام را انجام دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان