شما اینجا هستید

اخبار » افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۴۶ پروژه اقتصادی و عمرانی طی دهه فجر

کرمانشاه – استاندار کرمانشاه از افتتاح و کلنگ زنی هزار و ۱۴۶ پروژه اقتصادی و عمرانی طی دهه فجر امسال در استان خبر داد.

به گزارش انتهاج، هوشنگ بازوند در شورای اداری استان کرمانشاه ، اظهار کرد: این پروژه‌ها با ۶ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود که برآورد شده که ۷۴۴۶ شغل به دنبال آنها در استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در دهه فجر امسال سرکشی از خانواده معظم شهدا و جانبازان را در اولویت کارها قرار دهند، گفت: همچنین این مدت ارتباط را با مردم بیشتر کنند و گزارش عملکرد دستگاه‌ها را در اختیار مردم قرار دهند زیرا نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال کارهای شایسته و بزرگ انجام داده و مدیران باید این آمار را با سایر کشورها مقایسه و برای مردم توضیح دهند.

وی با اشاره به اقدامات شایسته سردار حاج قاسم سلیمانی و عملیات‌های موفق ایشان، خاطر نشان کرد: به خاطر اقدامات شایسته و خدایی حاج‌قاسم باید یک پژوهشگاه علمی در رابطه با این مرد بزرگ در کشور راه اندازی شود.

وی در ادامه به عملکرد موفق بانک‌ها در حوزه بحران‌هایی همانند سیل و زلزله و همچنین اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: در استان کرمانشاه ۱,۳۰۰ میلیارد تومان وام کم بهره پرداخت شده است.

امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری برسد

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه در راستای تهیه و تدوین سند اقتصاد مقاومتی، اشتغال و رونق تولید کارها و اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته است که خروجی خوبی داشته، تصریح کرد: امیدواریم با این اقدامات تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری برسد.

بازوند ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ به لحاظ تورم جزو پنج استان ارزان کشور و در جذب سرمایه گذاری نیز جزو ۱۰ رتبه اول کشور باشیم.

مدیر ارشد استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر شرایط خوبی برای سرمایه گذاری در استان فراهم شده است و از هفته دولت تا دی‌ماه سال جاری ۸۲۱ مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده است که نشان می‌دهد استان جاذبی برای سرمایه گذاری هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین طی این مدت استان کرمانشاه در جذب سرمایه گذاری خارجی نیز موفق عمل کرده است و در حال حاضر سرمایه گذاران چینی کار خود را در این استان آغاز کرده‌اند و دستگاه‌ها باید در این راستا به آنها کمک کنند.

استان کرمانشاه قطب پتروشیمی کشور است

استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه را قطب پتروشیمی کشور معرفی کرد و افزود: تعداد ۳ شیمی فعال در استان داریم و چهارمین پتروشیمی با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان از سوی دولت در آینده نزدیک در اسلام آباد غرب به بهره‌برداری خواهد رسید که این کار در کشور بی‌سابقه است.

بازوند به تعیین تکلیف پالایشگاه آناهیتا ها پس از هفت سال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وزارت رفاه نسبت به فروش سهام آن اقدام کرده است و شستا و صندوق ملی سهام آن را به یک شرکت حقوقی واگذار کرده است و مابقی نیز در نظارت خود وزارت نفت قرار دارد.

بازوند در ادامه با اشاره به اقداماتی که در حوزه زیرساخت‌های استان طی این مدت انجام شده، اظهار کرد: بر این اساس احداث جاده زلزله زرد در توسعه اقتصاد گیلانغرب و صادرات به عراق نقش عمده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲۱ پروژه گازرسانی به روستاها در دست اقدام است، یادآور شد: در سال ۹۲ در ۲۰۹ روستا گاز رسانی صورت گرفته بود اما امروز در ۱۳۲۱ روستا عملیات گازرسانی انجام شده که نشان از عملکرد موفق و سرعت بالای گازرسانی دارد.

دستگاه‌های اجرایی در روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس باید جهادی وارد عمل شوند

مدیر ارشد استان پروژه باغ موزه دفاع مقدس را یک کار بسیار ارزشمند دانست و گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی در روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس باید جهادی وارد عمل شوند زیرا این کار باید در استان انجام بگیرد و منتظر تهران نباشیم.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان