شما اینجا هستید

اخبار » افتتاح نیروگاه خورشیدی شمس شهر نیر در شهرستان تفت

به گزارش انتهاج،محمدساتکین معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا در آیین بهره‌برداری از این نیروگاه با اشاره به پیشتازی استان یزد در راه‌اندازی نیروگاه های خورشیدی در کشور اظهار داشت: تاکنون حدود ۶۵.۵ مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدید پذیر در استان یزد توسعه داده شده که بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها از طریق بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی بوده است.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: چهار مگاوات دیگر از طریق نیروگاه های بازیافت حرارتی تامین شده و ۱۵۸۳ کیلو وات به مجموع تولید برق کشور اضافه کرده است.
وی به صدور پروانه‌های جدید در راستای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در کشور اشاره و بیان داشت: از پروانه های صادر شده حدود ۶۵۰ مگاوات مربوط به استان یزد است و به زودی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.
ساتکین به افتتاح سه نیروگاه خورشیدی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این سه نیروگاه ۱۸ مگاوات به ظرفیت نیروگاه های خورشیدی استان اضافه خواهد شد و با بهره برداری از فاز دوم این سه پروژه در آینده نزدیک نیز ۱۲ مگاوات دیگر به ظرفیت تولیدی این نیروگاه ها افزوده خواهد شد.
وی ظرفیت تولیدی نیروگاه شمس نیر را پنج مگاوات عنوان کرد و ادامه داد: با بهره برداری از نیروگاه شمس نیر و دو نیروگاه دیگر ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیون کیلو وات ساعت برق به ظرفیت برق کشور افزوده و با تزریق آن به شبکه برق سراسری از انتشار سالانه ۲۱ هزارو ۷۰۰ تن آلاینده محیط زیستی جلوگیری و از مصرف ۶ هزار و ۹۰۰ مترمکعب آب و ۹ میلیون متر مکعب گاز طبیعی صرفه جویی خواهد شد.
رئیس سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) به سرمایه گذاری هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در راه اندازی این سه نیروگاه اشاره و تصریح نمود: با بهره برداری از این سه نیروگاه خورشیدی ۶۳ نفر به طور مستقیم و ۱۵۳ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت شدند.
در سفر وزیر نیرو به استان و در ارتباط ویدئو کنفرانسی نیروگاه مقیاس کوچک “تدبیر نیرو” با ظرفیت ۶ مگاوات در نزدیکی شهرک صنعتی تفت با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال افتتاح که با بهره برداری از آن سالانه ۴۶ میلیون کیلو وات ساعت به ظرفیت برق کشور افزوده خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان