شما اینجا هستید

اخبار » اعتبارات ملی استان در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۱۲ برابر افزایش داشته است

به گزارش پایگاه خبری انتهاج؛ حبیب الله یزدان پناه طی نشست خبری گفت: با سفر رئیس جمهوری به استان خراسان شمالی تفاهم نامه هایی به امضا رسیده و مبلغ ۱۲۹۶ میلیارد تومان در بخش تسهیلات ارزان قیمت وبه صورت ۴، ۶ و ۹ درصد صرفا در حوزه گردشگری ارائه خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی ادامه داد: اعتبارات ملی سال گذشته خراسان شمالی ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بوده است که طی سفر ریاست جمهوری با افزایش ۱۲ برابری ،  ۲۵ میلیارد تومان تصویب شده و در حال نهایی شدن است.

آغاز نهمین نمایشگاه صنایع دستی استان از ۲۹ مرداد ماه

وی در ادامه افزود: نهمین نمایشگاه صنایع دستی نیز در سال جاری از ۲۹ مرداد ماه آغاز به کار کرده و تا ۱ شهریور ادامه خواهد داشت. امسال اولین نمایشگاه گردشگری و اولین جشنواره موسیقی اقوان نیز در همین ایام برگزار می شود و ۵ گروه موسیقی از استان های مختلف در این شبها اجرا خواهند داشت.

یزدان پناه با اشاره به عدم تاثیر تحریم در حوزه صنایع دستی و گردشگری گفت: هرچقدر صنایع دستی ما نقش پررنگ تری داشته باشند قطعا توسعه بیشتری خواهیم داشت، مخصوصا در بعضی از این صنایع که حتی نیاز به موارد اولیه خارج از استان را هم ندارند، ضمن اینکه تحریم در بخش صنایع دستی و گردشگری  تاثیر گزار نیست

وی ادامه داد: گردشگر قابل تحریم شدن نیست و همراه خود نیز ارز وارد کشور کرده و از همین صنایع دستی خرید میکند که هیچ نیازی به خارج از کشور برای تهیه آنها نیست.

حبیب الله یزدان پناه در ادامه افزود: چهل نقطه سرمایه گزاری در بحث گردشگری را شناسایی کرده ایم و کارهای صدور مجوز آن در مرحله انجام است، همچنین برای تسهیل در امور سرمایه گزاران حوزه گردشگری نیز تدابیری اندیشیده شده تا تمام امورات مجوز و اداری آنها در آسانترین و سریعترین راه ممکن صورت پذیرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی با تاکید بر معرفی ظرفیت های استان در دیگر نقاط کشور گفت: ااستان هایی که می تواند مقصد آنها خراسان شمالی باشد انتخاب شده است، با هدف شناساندن استان اولین این هفته های فرهنگی در خراسان رضوی و شهر مشهد برگزار  خواهد شد.

اولین شبهای فرهنگی خراسان شمالی

یزدان پناه ادامه داد: اولین شبهای فرهنگی خراسان شمالی در خارج از استان از ۱۲ تا ۱۶ مرداد در محل پارک کوهسنگی شهرمشهد برگزار می شود، در این مکان ۱۴ غرفه صنایع دستی  و دو چادر عشایری خواهیم داشت که غذاهای سنتی استان را ارائه خواهند داد، همچنین یک غرفه اقامتگاه های بومگردی، یک غرفه روستوران ها و هتل ها و یک غرفه دیگر هم کل گردشگری استان را معرفی خواهد کرد.

وی ادامه داد: با شورای شهر تهران هم رایزنی هایی صورت گرفته و با کمک آنها دومین برنامه شبهای فرهنگی را تا قبل از محرم و در تهران اجرا خواهیم کرد.

خبرنگار علیرضا شادکام

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان