شما اینجا هستید

اخبار » اصلاح و تربیت به شیوه ی علمی و پژوهشی پایدارتر است

به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان یزد؛ سرپرست اداره کل زندان های استان یزد در نشستی با رئیس و معاون دانشگاه میبد گفت: اصلاح و تربیت مددجویان با شیوه های علمی و پژوهشی پایدارتر خواهد بود و این مسئله مهمی است که در اولویت کاری قرار دارد.
حسین سبزواری با اشاره به تاکیدات ریاست محترم سازمان زندان ها مبنی بر حرکت جهادی در حوزه اصلاح و تربیت افزود: تلاش برای عدم بازگشت مجدد مددجویان به زندان یک اصل کلی در کار ما محسوب می شود که میتوان با پژوهش و کار علمی به این مهم دست یافت.
وی در ادامه اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و تربیتی ویژه ی مددجویان در تمامی زندان های استان انجام می شود اما با پژوهش و کار علمی می توانیم بگونه ای عمل کنیم که این اقدامات به صورت ویژه و عمیق بر روی مددجویان تاثیر بگذارد.
سرپرست اداره کل زندان های استان یزد گفت: خروجی اقدامات علمی و پژوهشی می تواند کمک بسزایی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی برای زندانیان در راستای اشتغال پایدار کرده و در کاهش آسیب های اجتماعی نیز موثر باشد.
سبزواری همچنین به سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان ها اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه کاهش جمعیت کیفری زندان ها نیز جامعه علمی پژوهشی می تواند با تحقیقات ارزشمند کمک کند تا تصمیم گیری های علمی تر و اصولی تری گرفته شود.
دکتر کلانتری رئیس دانشگاه میبد نیز در این نشست کارکردهای پژوهشی دانشگاه را تشریح و بر اهمیت این موضوع برای توسعه فعالیت های اصلاحی و تربیتی عمیق در زندان ها، تاکید کرد.
وی همچنین به ظرفیت های خوب اداره کل زندان ها و دانشگاه میبد به منظور توسعه ی همکاری ها اشاره کرد و گفت: زندان و دانشگاه هر دو یک محیط فرهنگی هستند که می توان با استفاده ی صحیح از ظرفیت های دو مجموعه به نفع یکدیگر در راستای اهداف عالی سازمانی استفاده کرد.
کلانتری، کرسی های آزاداندیشی، آموزش های مجازی و استفاده از اساتید دانشگاه برای ارتقاء سطح علمی کارکنان و مددجویان را از محورهای این تفاهم نامه برشمرد و گفت: این تعامل می تواند نیازهای مشترک دو دستگاه را برطرف و تاثیرات برنامه های فرهنگی تربیتی را عمیق تر کند.
در پایان این نشست تفاهم نامه ی مشترک به امضاء سرپرست اداره کل زندان های استان و رئیس دانشگاه میبد رسید.
گفتنی است مصطفی عابدی دبیر شورای تحقیقات و پژوهش اداره کل زندان ها و همچنین خدایی مسئول آموزش این اداره کل نیز در جلسه حضور داشتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان