شما اینجا هستید

اجتماعی » استان یزد در زمینه ازدواج در جایگاه ۲۶ کشوری قرار دارد

به گزارش انتهاج، فخرالسادات خامسی هامانه با اشاره به کاهش آمار ازدواج گفت: علاوه بر مسائل اقتصادی، کنکور و ادامه به تحصیل نیز بی‌تاثیر در کاهش ازدواج نیست و همچنین نرخ بیکاری در حوزه زنان موید این مطلب است.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری یزد تغییر در سبک زندگی را از دیگر عوامل تاثیرگذار در کاهش ازدواج دانست و اظهار داشت: در واقع از زندگی واقعی و قدیمی یزدی فاصله گرفته‌ایم به نحوی که در قدیم ارتباط دختر و پسر تنها از راه ازدواج محقق می‌شد و همین نوعی عطش به ازدواج را در بین جوانان تشدید می‌کرد البته مهارت‌های ارتباطی نیز در این زمینه بی تاثیر نیست.

وی بر تقویت مهارت‌های ارتباطی تاکید کرد و گفت: در بحث تشکل‌ها برخی خاص ازدواج فعالیت می‌کنند که تعداد محدودی را شامل می‌شود و برخی دیگر شامل تشکل‌های خیریه می‌شود که در بحث ازدواج نیز فعالیت دارند.

خامسی با اشاره به موضوع طلاق و رتبه ۲۷ استان در کشور گفت: شاید استان در جایگاه کشوری وضعیت خوبی داشته باشد اما به نسبت خود استان در جایگاه مطلوبی نیستیم و عوامل زیادی در این امر دخیل است.

وی ادامه داد: شایداز عمده‌ترین مواردی که در این زمینه موثر است کمرنگ شدن بنیه دینی و اعتقادی است که این آسیب‌ اجتماعی را منجر می‌شود البته مولفه‌های دیگری نیز در این زمینه نقش موثری دارد.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: اکنون موارد اعتقادی از جمله توکل و ایمان که در قدیم پررنگ بود در بین جوانان و مردم کمرنگ شده و همچنین خیانت که ریشه در مباحث دینی و اعتقادی دارد، موضوع مهمی است.

به گزارش ایرنا، وی ضعف ارتباط بین نسل‌ها، اعتیاد و دخالت والدین را از دیگر شاخصه‌های افزایش طلاق دانست و افزود: همچنین در مدارس بیشتر بر روی مسائل درسی تاکید می‌شود این در حالی است که باید مباحث دیگر علاوه بر درس و کنکور توجه بیشتری شود.

خامسی ادامه داد: متاسفانه جایگاه اعضای خانواده آن‌گونه که در قدیم مورد توجه بوده، مورد توجه نیست و تغییرات زیادی در جایگاه‌ها شده و اکنون بحث فرزند سالاری در بین خانواده‌ها مطرح می‌شود و پرتوقع بودن فرزندان گاهی باعث مشکلاتی می‌شود که در زندگی زناشویی با کمترین مشکل دچار تنش می‌شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان