شما اینجا هستید

اخبار » استان یزد در تولید گوجه گلخانه ای جایگاه اول کشور را دارد

به گزارش انتهاج،سید جمال سجادی پور گفت: استان یزد در سیستم های نوین آبیاری اقدامات خوبی داشته ولی سختی هایی هم به دلیل خرده مالکی بودن وجود دارد به طوری که یک پهنه آبی باید ۲۰۰ نفر برای اجرای سیستم های نوین آبیاری با هم همنظر شوند.

سجادی پور گفت: ۱۴۰۰هکتار سال گذشته در عرصه سیستم نوین آبیاری کار کردیم همچنین سال ۹۷ با کمک فرهنگسازی توانستیم معادل یک برنامه پنج ساله، عملیات آبیاری نوین را در استان اجرا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در استان یزد به علت محدودیت منابع آبی امکان توسعه سطح زیر گشت فراهم نیست، افزود: ۴ درصد بخش کشاورزی را گلخانه ها تشکیل می دهند و ۳۰ درصد تولیدات ما تولیدات گلخانه ای است که در ادامه به تنوع بخشی کشت گلخانه ای پرداختیم و هم اکنون بالای ۱۵ محصول در گلخانه های استان یزد کشت می شود بنابراین به دلیل بهره وری و علمی کردن کشاورزی به سمت کشت گلخانه ای حرکت کردیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بیان کرد: استان یزد در تولید گوجه گلخانه ای جایگاه اول کشور، تولید خیار سبز گلخانه ای جایگاه دوم را دارد و محصولات فلفل و بادمجان و آلوئه ورا را در حجم زیاد تولید می کنیم و حرکت ما در کشت گلخانه ای همراه نزدیک به علم روز دنیا است و هم اکنون کشت گلخانه ای را به ۶۰۰ تن در هکتار در استان یزد رساندیم.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ظرفیت تولید نشا در استان یزد از ۱۰۰ میلیون نشا گذشته است، گفت: ۴۰ میلیون نشا در استان یزد استفاده و ما بقی به سایر استان ها ارسال می شود در حالی که تولید نشا در استان سال۹۲ کمتر از یک میلیون بود بنابراین باید کشت نشا را در استان افزایش دهیم چراکه ۲۰ درصد در مصرف انرژی و آب صرفه جویی می شود.

سجادی پور با بیان اینکه در جو و ذرت و کنجاله سویا به کشورهای خارجی وابستگی داریم، گفت: در سال جاری طرح کشت علوفه گلخانه ای به مساحت۹۰ هزار متر مربع در شهرستان مروست را داریم که با این کار تولید  ذرت علوفه ای که در فضای باز از ۶۰ تن در هکتار است به ۶۰۰ تن در فضای گلخانه ای می رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد بیان کرد: شش واحد جدید بسته بندی محصولات گلخانه ای تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد و این در حالی است که ۲۲ واحد بسته بندی محصولات گلخانه ای درجه یک در استان فعال هستند.

وی اولویت های سازمان جهاد کشاورزی در سال ۹۹ را در۱۰ محور پروژه جهش تولید اعم از ۱۵۰ هکتار توسعه کشت گلخانه ای، افزایش ۳۰۰ هزار تن صنایع تبدیلی، توسعه نژاد دام های سبک پر تولید، اصلاح نژاد دام های سبک بومی و انتقال علوفه به گلخانه ها همچنین احداث حداقل ۵ شهرک گلخانه ای در سطح استان یزد را نام برد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان