شما اینجا هستید

اخبار » استان قزوین پیشتاز در اجرای طرح جامع مالیاتی

قزوین – مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت : استان قزوین از اولین استان هایی است که سال گدشته طرح جامع مالیاتی را عملیاتی کرد و در اجرای این طرح پیشتاز هستیم.

به گزارش انتهاج ، مصطفی پور امیدی در جلسه شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان قزوین با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که وزیراقتصاد دغدغه آن را دارند طرح جامع مالیاتی است ، اظهار کرد : تمام منابع مالیاتی استان زیر بار طرح جامع قرار دارد و مواردی چون مالیات ارث، نقل و انتقال، مستغلات تحت پوشش طرح جامع قرار دارد و این طرح کاملا پیاده شده است.

وی افزود : در راستای کمک به رونق تولید و اجرای سیاست های دولت امسال با ثبت ۸۷۹۹ درخواست بیش از ۴۵۱ میلیارد تومان بخشودگی مالیاتی اعمال شده است.

پورامیدی خاطر نشان کرد: در هفت ماهه امسال ۸۹ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافته و با ۴۲ درصد رشد مواجهیم که نشان می دهد تعامل خوبی بین مودیان و سازمان ایجاد شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: خط قرمزهایی که مورد توجه مسئولان کشور در حمایت از تولید و اشتغال وجود دارد در استان جدی گرفته شده و ما توانسته ایم ضمن شناسایی منابع جدید و دریافت معوقات، رضایت مردم را جلب کرده و در حوزه در آمدها نیز رشد داشته باشیم.

وی تصریح کرد : افزایش درآمدهای مالیاتی به هیچ وجه با فشار به مردمی که خوش حساب هستند بدست نیامده بلکه این رشد ناشی از کسب مطالبات و توافق با مردم و شناسایی فرارهای مالیاتی و منابع مالی جدید است.

پرونده ها در اداره مالیات قزوین به روز شده است

پورامیدی با بیان اینکه در عرصه بخشودگی مالیاتی بیش از ۶۴۰۰ واحد در سامانه ثبت نام کرده و از این طرح دولت استفاده کردند ؟، گفت : در کنار آن به روز شدن پرونده ها انجام شده و در رسیدگی به مشاغل هم پیشرو در کشور هستیم و حدود ۶۲ درصد با مشاغل توافق شده است.

وی اظهارداشت: پرونده های سال ۹۶ هم رسیدگی شده و در سال گذشته نیز ۶۵ درصد افراد حقیقی و ۳۵ درصد حقوقی رسیدگی شده است و تشخیص به روز بودن مالیات موجب می شود از تورم عقب نمانیم.

پورامیدی بیان کرد: در حوزه ماده ۲۳۸ هم حدود ۹۸ درصد پرونده ها انجام شده و امسال هم تعداد ۸۷۹۹ مورد درخواست بخشودگی دریافت شده که معادل یک سوم مطالبات آن حدود ۴۵۱ میلیارد تومان بخشیده شده است.

وی تسریع در رسیدگی به پرونده های مالیاتی در استان قزوین را از دیگر موفقیت های این اداره دانست و افزود: در گذشته مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در هیئت های حل اختلاف ۱۲۰ روز بود که به ۲۰ روز رسیده و در سایر پرونده ها این مدت به ۵ روز کاهش یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: برای شناسایی فرارهای مالیاتی تاکنون ۱۳۸ مورد کارت بازرگانی را شناسایی کرده ایم و سه هزار شغل نیز که مجوز نداشته شناسایی شده تا بتوانیم منابع درآمدی خود را بالا برده و به اقشار دیگر فشاری وارد نشود.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان