شما اینجا هستید

اخبار » از هیچ تصمیمی در ستاد مقابله با کرونا کوتاهی نکردیم

به گزارش انتهاج، محمدعلی طالبی در حاشیه سلسله نشست های کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران با اشاره به دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان افزود: بخش عمده ای از آن بخاطر شرایط و ویژگی‌های استان بر می گردد، همچنین رفت و آمدهایی که در استان وجود دارد در دیگر مناطق نیست.

وی اظهار داشت : رسانه ها باید به این نکته توجه داشته باشند وقتی در استان امکانات درمانی خوبی وجود دارد و تعداد تخت های بستری در مراکز درمانی از سرانه کشوری هم بالاتر است میزان بسترهای هم قطعا افزایش می یابد.

طالبی ادامه داد: همچنین مهیا شدن امکانات آزمایش تست کرونا در استان موجب جهش این بیماری در استان شده است.

استاندار یزد افزود: اینکه استان اکنون در شیوع ابتلا به کرونا در رتبه اول قرار دارد مربوط به روزهای اخیر نیست، در اوایل شیوع کرونا در اواخر اسفندماه و اوایل فروردین در رتبه دوم قرار داشتیم و با مدیریتی که از سوی ستاد استانی پیشگیری مقابله با کرونا صورت گرفت کنترل و کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با تلاش های صورت گرفته در استان در مرحله ثبات مبتلایان به کرونا هستیم که امیدواریم شاهد کاهش آن در روزهای آتی باشیم.

وی ادامه داد تصمیماتی که اکنون در ستاد استانی مقابله با کرونا گرفته شده است به ضرس قاطع می گوییم که سخت ترین تصمیم گیری ها در استان در راستای حفظ سلامت شهروندان و مهار این بیماری بوده است بطوریکه بحث تعطیلی اصناف و کاهش ساعات کاری آنها در ستاد ملی ۲۰ آبان مصوب شد اما استان یزد سه هفته در این زمینه از کشور جلوتر بود.

وی تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های ستاد ملی در شهرهای بحرانی فقط شامل ۵ شهرستان استان یزد می شد اما ستاد استانی بخاطر شرایط استان آن را در تمام شهرستان ها اجرا کرد.

طالبی اضافه کرد: امیدواریم اعمال محدویتها نتیجه بدهد و شاهد کاهش این بیماری در استان باشیم.

وی گفت:همچنین از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی در خواست شده که هر پیشنهادی در زمینه کنترل کرونا دارند ارائه کنند تا در ستاد مصوب شود که تاکنون چنین بوده است.

استاندار یزد ضمن قدردانی از همراهی و همدلی اصناف استان افزود: در راستای حمایت از صنوف با بانک‌ها و سازمان های مربوط رایزنی های صورت گرفته است.

وی در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران در زمینه برگه شدن چک‌های بانکی گفت: بخاطر سیستم یکپارچه بانکی وصول چک در هر نقطه از کشور امکان پذیر است به همین علت برخی از شهروندان شاهد برگشت چک هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان