شما اینجا هستید

اخبار » احداث نخستین مدرسه سبز در استان البرز

کرج – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز از احداث نخستین مدرسه سبز این استان در چهار طبقه خبر داد.

به گزارش انتهاج، محمد دلاوریان در خصوص مراحل دنبال شده برای ساخت نخستین مدرسه سبز استان البرز که قرار است در مجاورت ساختمان اداره آموزش و پرورش ناحیه سه احداث شود، گفت: طراحی این مجموعه خوشبختانه دنبال شده است و در ادامه باید برای پیاده سازی مراحل ساخت آن اقدام شود.

وی در خصوص مشخصات نخستین مدرسه سبز استان البرز که متراژ زمین آن شش هزار و۵۰۰ مترمربع است، اظهار کرد: متراژ محوطه سازی آن نیز دو هزار و ۵۰۰ مترمربع است و این مدرسه قرار است با لحاظ کردن زیرزمین آن در چهار طبقه احداث شود.

دلاوریان با بیان اینکه در این مدرسه دو مقطع تحصیلی متوسطه اول و متوسطه دوم را خواهیم داشت، افزود: این مدرسه ۱۸ کلاس درس دارد و برای هر مقطع تحصیلی ۹ کلاس درس لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه برای تزریق بودجه و آغاز مراحل اجرایی در سال آتی اقدامات لازم صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی و مطالعات مشاور، حدود ۷ تا ۸ میلیارد تومان بودجه برای ساخت آن نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با بیان اینکه در طراحی ساختمان نخستین مدرسه سبز استان معماری ایرانی – اسلامی لحاظ می شود، افزود: طراحی و معماری این مدرسه از دیگر مدارس استان متفاوت خواهد بود.

دلاوریان با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی پاک در نخستین مدرسه سبز استان البرز، یادآور شد: برای تامین بیش از ۶۰ درصد انرژی مورد نیاز مدرسه از سیستم های گرمایشی برگرفته از سلول خورشیدی و یا از آبگرمکن خورشیدی برای فراهم کردن آب گرم استفاده خواهد شد.

برای سیستم های گرمایشی و سرمایشی از سیستم های هوشمند استفاده می شود

وی تصریح کرد: برای سیستم های گرمایشی و سرمایشی از سیستم های هوشمند استفاده می شود و این سیستم ها به طور اتوماتیک جلوی مصرف سوخت اضافی را می گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به استفاده از در و پنجره های دوجداره در مدرسه سبز، گفت: دیواره ها و سقف های کلاس ها نیز عایق حرارتی خواهد شد تا از هدر رفتن سرما و گرما جلوگیری شود.

دلاوریان به رویکرد استفاده از بام و دیوار سبز در مدارس سبز اشاره کرد و افزود: در بحث بهینه سازی مصرف آب نیز از روش تسویه آب استفاده کرده و مجدد برای شستشو و یا آبیاری فضای سبزمدرسه بکار برده می شود، از طرفی تدوین و بکارگیری روش های پسماند برای مواردی مانند کاغذهای مصرفی و غیره نیز مدنظر است.

وی با بیان اینکه در بحث سیستم های آموزشی مدارس سبز مواردی از جمله دسترسی به شبکه ها و هوشمندسازی کلاس های درس اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: استفاده از سیستم های غیرفعال مانند گلخانه نیز مورد توجه است و پلان و نقشه این مجموعه ها با توجه به نیازهای اقلیمی آن طراحی می شود.

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان