شما اینجا هستید

اجتماعی » احداث بیش از ۵ هزار واحد در خراسان شمالی در مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن

بجنورد – معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از احداث ۵ هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در مرحله نخست طرح ملی اقدام، در پنج شهر استان خبر داد و گفت: پنج هزار واحد از این تعداد در شهر بجنورد ساخته خواهد شد و ۱۸۰ واحد نیز در شیروان، ۱۶۰ واحد در اسفراین، ۶۰ واحد در جاجرم و ۶۰ واحد در گرمه اجرا می شود.

به گزارش انتهاج، جواد عمادیان فر با بیان اینکه ساخت این مسکن ها منوط به استقبال مردم استان است،  اظهار کرد: هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ناتمام مسکن مهر در استان که کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در قالب طرح ملی اقدام تولید مسکن، فعال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به زودی مرحله دوم ثبت نام از متقاضیان طرح ملی اقدام تولید مسکن، اعلام می شود، افزود: در این طرح هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی غیرفعال و متوقف در مسکن مهر، فعال خواهد شد.

وی درباره قیمت زمین و مسکن در استان خاطر نشان کرد: بازار مسکن در کشور و در این استان، گرفتار سوداگری و دلال بازی شده است و دلالان، که نیازی به خانه ندارند، با حضور در بازار و اقدام به خرید واحد مسکونی، سبب گران تر شدن این کالا می شوند.

پیش بینی می شود در سال ۹۹، قیمت مسکن کاهش یابد

عمادیان فر یادآور شد: با اجرای طرح ملی اقدام تولید مسکن، به بخش زیادی از تقاضای مسکن، پاسخ داده می شود و از این رو پیش بینی می شود، در سال ۹۹، قیمت این محصول کاهش یابد.

وی افزود: امسال ساخت و ساز رونق نداشت، در برخی ماه ها، شاهد کاهش قیمت و در برخی ماه ها، شاهد افزایش اندک در بازار مسکن بودیم که پیش بینی می شود در پایان سال و با افزایش میزان تقاضا، قیمت بالاتر رود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست، چهار هزار و ۴۷۱ نفر با ثبت نام در طرح ملی اقدام تولید مسکن، متقاضی دریافت مسکن در شهر بجنورد شده بودند که از این تعداد، درخواست هزار و ۹۷۲ نفر تایید شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه از تعداد هزار و ۹۷۲ نفر متقاضیان تایید شده تاکنون حدود ۱۲ درصد برای ثبت نام اقدام کرده اند،  گفت: بر اساس پالایش درخواست های متقاضیان، ۲ هزار و ۴۹۹ تقاضای رسیده برای دریافت مسکن مورد پذیرش قرار نگرفته است.

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان