شما اینجا هستید

اخبار » اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در اردبیل

اردبیل – معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از آغاز اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی به منظور تحت پوشش قرار دادن صددرصدی بیسوادان احصا شده استان اردبیل، خبر داد.

به گزارش انتهاج، غلامحسین گنجی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل با بیان اینکه این طرح ملی در ۱۰ استان کشور که از نظر برخورداری از سواد کمتر از میانگین کشوری هستند پیش بینی شده، گفت: در استان اردبیل با برنامه ریزی‌های به عمل آمده پیش از ابلاغ سراسری آن اقدامات مورد نظر برای دستیابی به اهداف مجموعه سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش انجام یافته است.

وی اظهار کرد: طبق مبنای طرح شتاب بخشی سوادآموزی تا سال ۱۴۰۴ می‌بایست تمامی بی سوادهایی که در سرشماری سال ۹۵ احصا شدند، تحت پوشش مجموعه سوادآموزی آموزش و پرورش قرار گیرند.

گنجی با اشاره به اینکه بر مبنای آخرین سرشماری انجام یافته در سال ۹۵ حدود ۶۵ هزار بی‌سواد در بین جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال در استان اردبیل شناسایی شده است، افزود: هر چند به واسطه اقدامات مناسب آموزشی در سالیان اخیر این رقم کاهش یافته و به حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: برای اجرای مناسب طرح‌های سواد آموزی شهر به شهر برنامه ریزی به عمل آمده تا آمار جمعیت تحت پوشش را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: در ابتدای کار، پنج شهرستان استان که از نظر آمار بیسوادی پرجمعیت هستند، یعنی در اردبیل، گرمی، مشگین‌شهر، پارس آباد و اصلاندوز طرح ملی سوادآموزی اجرا می‌شود.

جلب مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اردبیل برای سوادآموزی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه افزود: سیاستگذاری جلب مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای سوادآموزی، اصلاح ساختار آموزشی، استفاده از بستر آموزشی تلویزیون و فضای مجازی، آموزش مقدماتی رایانه و به روز رسانی محتوای برنامه‌های درسی و بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های جامعه هدف از جمله دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

گنجی با بیان اینکه در سطح استان بیش از ۵۲ درصد رشد سواد آموزی در ۴۰ سال گذشته به دست آمده است، تصریح کرد: با وجود توسعه فعالیت‌های آموزشی در مناطق محروم و روستاها در حال حاضر در استان اردبیل با میانگین کشوری سوادآموزی فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در سال جاری استان اردبیل از ۱۱ هزار جمعیت تحت پوشش در مجموعه سوادآموزی آموزش و پرورش استان برخوردار بوده، خاطر نشان کرد: برای این گروه دوره‌های سوادآموزی و حلقه‌های کتابخوانی زیر نظر هزار و ۴۰۰ نفر آموزش دهنده و در قالب ۲۵ مؤسسه دولتی و غیردولتی پیش بینی شده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان