شما اینجا هستید

اخبار » اتباع چینی شاغل در بخش صنعت استان تحت کنترل هستند

بجنورد – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از وجود این ویروس در استان مشاهده نشده و معدود اتباع چینی مشغول به کار در حوزه صنعتی استان نیز در یک ماه گذشته هیچ رفت و آمدی به کشور خود نداشته اند که احتمال انتقال ویروس توسط آنان برود و البته کنترل های لازم در این خصوص همچنان صورت می‌گیرد.

به گزارش انتهاج، دکتر هاشمی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: پیش بینی های لازم برای شرایط اضطراری در استان تا حدودی انجام شده و ظرفیت اضافه دیده شده ولی در صورتی که نگرانی ها و مراجعات مردم بیشتر شود قادر به جوابگویی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا تا پشت درهای کشور آمده و حتماً به درون نیز خواهد آمد، افزود: نمی‌توان مدعی امکان جلوگیری از ورود این ویروس را داشت و رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی دقیق و ارسال اخبار حقیقی، آگاهی و اشراف مردم را نسبت به این شرایط بالا برده و از انتشار اطلاعات غیر واقعی در جامعه جلوگیری کنند.

خوشبختانه تاکنون در ایران موردی از ابتلای به این ویروس گزارش نشده

وی با اشاره به درگیر شدن ۲۳ کشور دنیا با این ویروس، خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون در ایران موردی از ابتلای به این ویروس گزارش نشده و با این وجود اطلاع رسانی بیشتر در بحث آموزش و پیشگیری ضروری است.

وی ادامه داد: مساله ای که در خصوص این ویروس بیشتر مورد توجه است بار روانی پیدایش آن است که در بین مردم ایجاد نگرانی و احساس خطر می کند و حال آنکه در بیش از ۹۵ درصد موارد، مثل سرماخوردگی بوده و مشکلی ایجاد نمی کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه کرونا، عمدتا افراد مسنی را که بیماری زمینه ای داشته باشند، درگیر می کند، رفتار این ویروس را غیرقابل پیش بینی دانست و گفت: در مدارس و مجامع عمومی در صورتی که فردی مبتلا به این ویروس باشد، افراد از دست دادن و روبوسی با وی خودداری کرده و حتماً نکات بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر هاشمی، توجه به بهداشت فردی را مهمترین راهکار مقابله با این ویروس دانست و افزود: ویروس کرونا به سرعت از فردی به فرد دیگر سرایت می کند و شتاب جابه جایی آن سه تا چهار برابر آنفلوانزا است ولی با این وجود مرگ و میر از طریق این ویروس یک‌سوم آنفلوانزا است و تنها در کمتر از ۳ درصد به مرگ منجر می شود.

افتتاح ۱۱ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در ایام دهه مبارک فجر در استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه از افتتاح ۱۱ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در ایام دهه مبارک فجر در استان خبر داد و گفت: مرکز تشخیص و درمان قلب و افزایش تخت بیمارستانی جاجرم از مهمترین آنهاست.

دکتر هاشمی همچنین افتتاح مرکز جامع سلامت روستای باغلق و باش محله، تکمیل بخش ان آی سی یو و بهره برداری از مرحله نخست بخش درمان ناباروری بیمارستان بنت الهدای بجنورد، توسعه بیمارستان امام خمینی شیروان و بخش روانپزشکی بیمارستان امام رضا (ع) را از دیگر پروژه های افتتاحی عنوان کرد.

وی در خصوص شایعات مطرح شده در خصوص احتمال تعطیلی بیمارستان امام خمینی شیروان، اظهار کرد: موضوع تعطیلی این بیمارستان به هیچ وجه مطرح نیست بلکه به دلیل استاندارد نبودن طبقات بالای اورژانس و مشکلات آسانسور و تاسیسات، هم اکنون بیمارستان با ۵۰ درصد ظرفیت کار می کند که در این راستا برخی از بخش‌ها تجمیع و به بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی این شهرستان انتقال یافته است.

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت توزیع شیر فله ای در استان، یادآور شد: با این وجود با توجه به اقبال مردم به مصرف شیر فله ای، طرح ساماندهی شیر فله ای در حال اجرا است که طی آن فقط مراکز مجاز امکان عرضه این نوع شیر را دارند.

وی با اشاره به افزایش ابتلا به تب مالت در چند سال گذشته در استان خاطرنشان کرد: واکسینه نشدن احشام باعث آلوده شدن آنها به این نوع بیماری شد که مصرف شیر فله ای نیز به گسترش آن دامن می زند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان